Site icon Bizrun.pl

Syzyf walczy z syfem

NSZZ „Solidarność” rozpoczęła kampanię informacyjną o nadużywaniu w Polsce tzw. umów śmieciowych. Jednym z jej elementów jest krótki film na ten temat.

25-sekundowy spot pokazuje mężczyznę pchającego z wielkim wysiłkiem głaz pod górę. Nad jego głową pojawia się napis Syzyf. Gdy dociera na szczyt, spada nagle z hukiem na dół. W tym czasie druga i trzecia litera słowa Syzyf rozpadają się, tworząc hasło Syf. Na ekranie pojawia się napis: „Nie chcę codziennie zaczynać od zera”.

Lider „S” Piotr Duda powiedział na konferencji prasowej w Gdańsku, że większość umów śmieciowych o pracę w Polsce ma charakter nielegalny.

– Dla nas to jest jasne: to jest syf i nie ma o czym dyskutować. A syf, wiadomo co oznacza: bałagan, śmietnisko, coś, co nie powinno mieć miejsca. My w tej sprawie nie odpuścimy. Jesteśmy liderami w Europie, jeśli chodzi o te formy zatrudnienia – podkreślił szef związku.

Rzecznik prasowy przewodniczącego związku Marek Lewandowski poinformował, że kampania ma dotrzeć do minimum 10 mln młodych ludzi w kraju.

– 70 proc. obecnych umów śmieciowych w Polsce dotyczy bowiem grupy osób przed 25. rokiem życia – wyjaśnił.

– Przygotowaliśmy tę kampanię, aby polscy pracownicy, którzy w taki sposób pracują lub pracować będą, mieli świadomość, iż można jednak inaczej i trzeba z pracodawcą rozmawiać o formie zatrudnienia – dodał Duda.

Przypomniał, że w maju tego roku związek przekazał premierowi projekt zmiany ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Przedstawiciele „S” omówili go w ministerstwie pracy i polityki społecznej. Związkowy dokument czeka teraz na prezentację w Komisji Trójstronnej.

Oprócz wybranych portali internetowych i kilku stacji telewizyjnych popularnych wśród młodych ludzi, spot o szkodliwości umów śmieciowych będzie wyświetlany także w 250 salach kinowych w 48 miastach.

Rysunek mężczyzny pchającego pod górę wielki kamień znalazł się także na 600 billboardach w ośmiu największych miastach w Polsce. 1 listopada dotychczasowy napis na banerze – „syf”, zostanie zamieniony na „syzyf”.

NSZZ „Solidarność” rozpoczęła kampanię informacyjną o nadużywaniu w Polsce tzw. umów śmieciowych. Jednym z jej elementów jest krótki film na ten temat.

25-sekundowy spot pokazuje mężczyznę pchającego z wielkim wysiłkiem głaz pod górę. Nad jego głową pojawia się napis Syzyf. Gdy dociera na szczyt, spada nagle z hukiem na dół. W tym czasie druga i trzecia litera słowa Syzyf rozpadają się, tworząc hasło Syf. Na ekranie pojawia się napis: „Nie chcę codziennie zaczynać od zera”.

Lider „S” Piotr Duda powiedział na konferencji prasowej w Gdańsku, że większość umów śmieciowych o pracę w Polsce ma charakter nielegalny.

– Dla nas to jest jasne: to jest syf i nie ma o czym dyskutować. A syf, wiadomo co oznacza: bałagan, śmietnisko, coś, co nie powinno mieć miejsca. My w tej sprawie nie odpuścimy. Jesteśmy liderami w Europie, jeśli chodzi o te formy zatrudnienia – podkreślił szef związku.

Rzecznik prasowy przewodniczącego związku Marek Lewandowski poinformował, że kampania ma dotrzeć do minimum 10 mln młodych ludzi w kraju.

– 70 proc. obecnych umów śmieciowych w Polsce dotyczy bowiem grupy osób przed 25. rokiem życia – wyjaśnił.

– Przygotowaliśmy tę kampanię, aby polscy pracownicy, którzy w taki sposób pracują lub pracować będą, mieli świadomość, iż można jednak inaczej i trzeba z pracodawcą rozmawiać o formie zatrudnienia – dodał Duda.

Przypomniał, że w maju tego roku związek przekazał premierowi projekt zmiany ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Przedstawiciele „S” omówili go w ministerstwie pracy i polityki społecznej. Związkowy dokument czeka teraz na prezentację w Komisji Trójstronnej.

Oprócz wybranych portali internetowych i kilku stacji telewizyjnych popularnych wśród młodych ludzi, spot o szkodliwości umów śmieciowych będzie wyświetlany także w 250 salach kinowych w 48 miastach.

Rysunek mężczyzny pchającego pod górę wielki kamień znalazł się także na 600 billboardach w ośmiu największych miastach w Polsce. 1 listopada dotychczasowy napis na banerze – „syf”, zostanie zamieniony na „syzyf”.

Exit mobile version