Na zewnątrz firmy CEO pełni funkcję reprezentacyjną, niemal „ozdobną”, bo reprezentowana przez niego firma będzie kojarzona właśnie z jego osobą przyodzianą w określony strój.
Nie rób jednak z siebie choinki. Prosta elegancja będzie na ogół właściwsza od krzykliwej ekstrawagancji.
Wysyłając list, wręczając wizytówkę również wywołujesz reakcję odbiorców. Pokazujesz, że reprezentujesz profesjonalną firmę lub każesz poddać jej powagę w wątpliwość. Warto zadbać o właściwą identyfikację wizualną, zlecając projekt logo oraz firmowej papeterii profesjonalistom.
Najważniejsze będą jednak same rozmowy, umiejętność słuchania drugiej strony, kultura i szacunek okazane w bezpośrednich relacjach.
To bardzo ważne, bo dobre lub złe wrażenie podczas osobistego spotkania może zadecydować np. o tym, czy uda Ci się podpisać dany kontrakt. Szczególne znaczenie może to mieć w kontaktach międzynarodowych, w tym międzykulturowych.
Warto dbać o drobiazgi każdego dnia. Pamiętaj, że CEO bez przerwy jest chodzącą reklamą, bądź antyreklamą swojej firmy.
MP
Fot. Getty Images