Site icon Bizrun.pl

Wizerunek dyrektora na co dzień

Co wpływa na wizerunek prezesa, udziałowca, właściciela, menedżera firmy? Wszystko! Dyrektor zarządzający (z ang. skrót CEO) swoim zachowaniem, a nawet sposobem ubierania się nieustannie kształtuje swój prywatny i zawodowy wizerunek.

Myli się ten, kto sądzi, że to CEO nieustannie kontroluje swoich pracowników. To raczej pracownicy wciąż oceniają szefa. Komentują jego słowa, ubiór, decyzje.

Ale po wyjściu z biura nie jest mu wcale łatwiej. Podczas spotkań biznesowych powinien pilnować się, by nie strzelić gafy, nie urazić rozmówcy i by przestrzegać podstawowych zasad savoir-vivre`u.

WAŻNE! Jeśli jesteś szefem firmy i zależy Ci na jak najlepszym wizerunku w oczach pracowników i kontrahentów, zadbaj o dobre maniery. Jeśli szkoda Ci czasu na kurs savoir-vivre`u, przeczytaj przynajmniej książkę na temat etykiety w biznesie.

Gdy zarządzasz innymi ludźmi, łatwo zagalopować się i powiedzieć kilka słów za dużo. Ale to, że inni odnoszą się do Ciebie z szacunkiem wynikającym z Twojej wyższej pozycji w hierarchii, nie zdejmuje z Ciebie obowiązku zachowywania się w sposób taktowny. A o braku taktu mogą świadczyć chociażby niektóre żarty – np. takie, które powielają stereotypy lub obracają się wokół seksu.

Na wizerunek mocno wpływa także tzw. dress code. Nawet, jeśli ktoś nie wie kim jesteś, patrząc na Ciebie powinien dojść do wniosku, że jesteś osobą „ważną”, o wysokiej pozycji społecznej. To szczególnie istotne, jeśli prowadzisz biznesowe negocjacje lub uczestniczysz np. w przyjęciu, na które zostało zaproszonych wiele wpływowych osób.

Na zewnątrz firmy CEO pełni funkcję reprezentacyjną, niemal „ozdobną”, bo reprezentowana przez niego firma będzie kojarzona właśnie z jego osobą przyodzianą w określony strój.

Nie rób jednak z siebie choinki. Prosta elegancja będzie na ogół właściwsza od krzykliwej ekstrawagancji.

Wysyłając list, wręczając wizytówkę również wywołujesz reakcję odbiorców. Pokazujesz, że reprezentujesz profesjonalną firmę lub każesz poddać jej powagę w wątpliwość. Warto zadbać o właściwą identyfikację wizualną, zlecając projekt logo oraz firmowej papeterii profesjonalistom.

Najważniejsze będą jednak same rozmowy, umiejętność słuchania drugiej strony, kultura i szacunek okazane w bezpośrednich relacjach.

To bardzo ważne, bo dobre lub złe wrażenie podczas osobistego spotkania może zadecydować np. o tym, czy uda Ci się podpisać dany kontrakt. Szczególne znaczenie może to mieć w kontaktach międzynarodowych, w tym międzykulturowych.

Warto dbać o drobiazgi każdego dnia. Pamiętaj, że CEO bez przerwy jest chodzącą reklamą, bądź antyreklamą swojej firmy.

MP

Fot. Getty Images

Exit mobile version