Bizrun.pl

Content marketing w 7 krokach (+ infografika)

W 2012 roku content marketing był jedną z najczęściej wpisywanych w Google fraz związanych z marketingiem. Obecny trend pokazuje, że firmy coraz mocniej angażują się w tworzenie własnego contentu, stając się wydawcami.

Nie dziwi więc fakt, że znaczący gracze branży internetowej twierdzą, iż prężnie i aktywnie działają w tym obszarze. Kluczowe pytanie brzmi, na czym te działania polegają i w jakim stopniu są zsynchronizowane z całościową strategią marketingową firmy?

Nie ulega bowiem wątpliwości, że aby skutecznie przeprowadzić kampanię treści, trzeba krok po kroku zaplanować działania zapewniając im promocję, dzięki której trafimy z komunikatem do faktycznie zainteresowanego odbiorcy.

Ustal cel i oczekiwany efekt działań

Zacznijmy od najważniejszego, czyli od ustalenia celu biznesowego i efektu, jaki chcemy uzyskać w wyniku działań content marketingowych.

Wśród najczęściej wymienianych mamy:

Podstawą skuteczności content marketingu są atrakcyjne treści i ich mądrze zaplanowana dystrybucja. Aby zmaksymalizować zainteresowanie potencjalnego klienta naszym contentem, warto pamiętać o tworzeniu treści, które będą miały ciekawą formę.

Znajdź wspólne pole zainteresowań z odbiorcą

Kiedy już wiemy, co chcemy osiągnąć działaniami content marketingowymi, możemy przejść do kolejnego etapu i określić „punkty styku” z zainteresowaniami użytkowników.

Działając w określonej branży, znamy potrzeby potencjalnych klientów, wiemy gdzie przebywają w sieci, jakie portale przeglądają. Aby skutecznie dotrzeć do nich z komunikatem, niezbędne jest ustalenie odpowiedzi na poniższe pytania.

Ustal harmonogram działań

Działania content marketingowe warto podzielić na 2 obszary:
a) akcje całoroczne (edukacyjne, budujące wizerunek i zaufanie, inspirujące do
działania)
b) akcje krótkoterminowe, super-promocje dla użytkowników, akcje specjalne i eventy branżowe
W zależności od typu działań planujemy harmonogram na konkretną rozpiętość
czasową optymalną pod kątem potencjalnych efektów oraz kosztów.

Przystąp do publikacji

Na tym etapie należy przejść do tzw. seedingu treści, czyli umieszczeniu jej w miejscach, w których zostaną odebrane przez użytkownika jako wiarygodne oraz budujące zaufanie.
Warto zadbać o to, by nasze treści pojawiły się w formie zajawek w serwisach branżowych, u wydawców, w social‘u oraz w Google.

Dobrze wypromuj content

Po udanej dystrybucji treści, przechodzimy do promocji materiałów. Należy pamiętać, że seeding to dopiero połowa sukcesu. Najważniejsza jest skala ruchu i faktyczne dotarcie dużej puli użytkowników do contentu, przy którym się napracowaliśmy.

Możliwe sposoby promocji contentu:

Na następnej stronie – infografika

Analiza efektów

Wracamy do efektów, czyli analizujemy jakość ruchu, leadów oraz ilość pozyskanych klientów. W tym przypadku warto skorzystać z powszechnie dostępnych i prostych
narzędzi do pomiaru statystyk z konkretnych źródeł, czyli m.in. Google Analytics
lub Gemius Traffic.

Chcąc przejść do szczegółowych pomiarów konwersji warto przed rozpoczęciem działań content marketingowych zapiąć odpowiednie kody i pixel‘e trackujące, których dostarczają takie narzędzia jak Tradedoubler czy Nextclick.pl.

Wygenerowane wyniki pozwolą zorientować się, które źródła przyniosły największą pulę ruchu i przełożyły się na wzrost sprzedaży i świadomości marki oraz produktu, a które zaowocowały ruchem z naturalnych wyników wyszukiwania w Google?

Mając odpowiedzi na powyższe pytania, dokładnie wiemy, jak zoptymalizować kolejną kampanię content marketingu tak, aby wydać mniej środków i zyskać znacznie lepszy efekt dysponując często ograniczonym budżetem.

Podsumowując, piękno działań content marketingowych polega na ich stałości i trwałych efektach. Ważne więc, aby były dobrze zaplanowane i rzetelnie zrealizowane, co osiągniemy dzięki synchronizacji treści z zasięgiem. Atrakcyjny content powinien być dostępny w wartościowych miejscach oraz promowany w sposób efektywnościowy, czyli w wynikach naturalnych Google‘a, u branżowych wydawców, w social media oraz ewentualnie wzmacniany kampanią CPC.

Włas Chorowiec – Nextclick.pl

Exit mobile version