Site icon Bizrun.pl

Jak reklamować biuro rachunkowe?

Biura rachunkowe mocniej niż kiedykolwiek odczuwają obecnie problem konkurencji. Liczba tego typu jednostek w większych miastach Polski jest ogromna, a nowych placówek stale przybywa.

Odpowiedź na pytanie – jak zachować dotychczasowych klientów oraz pozyskać nowych – to obecnie kluczowy warunek utrzymania się na powierzchni. Z pomocą jak zawsze przychodzi – skuteczna reklama.

Skuteczna, czyli dopasowana

Podstawowym kryterium skuteczności reklamy jest jej dostosowanie do grupy docelowej, a tę w przypadku biur rachunkowych stanowią właściciele firm.

Trudno jednak o szersze pojęcie w dziedzinie biznesu – grupa przedsiębiorców jest na tyle zróżnicowana, że reklama wśród wszystkich właścicieli wydaje się nie tyle mało osiągalna, co wręcz bezcelowa.

W kwestii biur rachunkowych można zastosować co najmniej trzy różnicujące kryteria: miejsca (rynek lokalny lub ogólnopolski), wielkości firmy (mikroprzedsiębiorstwa, przedsiębiorstwa średnie i duże) oraz daty założenia firmy.

O ile kryterium lokalizacji i wielkości wydają się oczywiste w przypadku wyboru reklamy, warto wyjaśnić zasadność trzeciego – czasu istnienia firmy na rynku. Większość badań z dziedziny psychologii zachowań konsumenckich sugeruje, że po wyborze produktu bądź usługodawcy klient przywiązuje się do niego i nie chce go zmieniać, o ile ten nie wykonuje swoich obowiązków w sposób naganny. Dlatego też może się okazać, że pozyskanie nowych klientów (dopiero zakładających działalność gospodarczą), jest znacznie łatwiejsze, niż odebranie klientów konkurencji.

Internet – miejsce na twoją reklamę

Kolejną decyzją, po określeniu rodzaju, wielkości i stażu firmy na rynku, jest wybór miejsca prezentacji reklamy. Niewątpliwie, obecnie najprężniej rozwijającym się medium reklamowym jest internet.

W przypadku, kiedy firma decyduje się na wybór rynku lokalnego, warto nawiązać współpracę z portalami, których tematyka związana jest z gospodarką regionu, informacjami o mieście czy sprzedażą produktów i usług w danej lokalizacji.

Szczególnie cenne będą serwisy zawierające treści o tematyce gospodarczej, ponieważ ich głównymi odbiorcami są właśnie przedsiębiorcy. Reklamę warto również uzupełnić wpisami do najlepiej wypozycjonowanych wyszukiwarek firm.

O konieczności dopasowania reklamy do targetu warto pamiętać także podczas poszerzania już istniejącej bazy zleceniodawców. Jeżeli chcemy, by reklama trafiła do grupy nowych przedsiębiorców, warto zamieścić ogłoszenie w portalach zawierających informacje o zakładaniu działalności i stawianiu pierwszych kroków w biznesie, a także dane o rozwoju mikroprzedsiębiorstw.

Biuro rachunkowe – wybór racjonalny

To prawda, że reklamy nasycone pozytywnymi emocjami i humorem są lubiane przez odbiorców oraz skuteczne. Reklamowane przez nie produkty kupowane są bowiem w sposób impulsywny, w oparciu o pozytywne skojarzenia.

Istnieje jednak gama produktów i usług, przy wyborze których nabywcy analizują mocne i słabe strony towaru i do takiej właśnie kategorii zdaje się należeć biuro rachunkowe. Wybierając je, klient pragnie nawiązać długoterminową współpracę i powierzyć placówce zarządzanie jednym z najważniejszych działów firmy.

– Taki produkt należy reklamować w sposób prosty, rzeczowy i przejrzysty – mówi Krzysztof Wojtas z Saldeo. – Duża konkurencja na rynku usług księgowych wymusza coraz to nowe promocje dla klientów, ale w tej chwili najbardziej ceniony jest profesjonalizm takiego biura i możliwość zaoferowania klientowi jakiejś wartości dodanej, na przykład prostej w obsłudze i przyjaznej aplikacji do komunikacji z biurem rachunkowym, która ułatwia prowadzenie firmy oraz codzienny przepływ dokumentów.

Reklama biura rachunkowego powinna zawierać dokładne informacje o zakresie usług, cenach, terminach realizacji zleceń, dogodnej lokalizacji oraz pozytywnych cechach odróżniających jednostkę od konkurencji.

Kryterium prostoty i rzeczowości powinno się odnosić również do hasła promującego firmę – najlepiej, by kładło ono nacisk na konkretną zaletę jednostki i główny atut biura.Ważny jest nie tylko rodzaj reklamy, ale też sposób jej zaprezentowania.

Podstawowe zasady to umieszczenie kluczowej informacji w optycznym punkcie centralnym (1/3 odległości od górnej krawędzi kartki) oraz wyróżnienie ogłoszenia spośród innych (np. białe litery na czarnym tle).

Strona internetowa – wirtualna wizytówka

O ile obecność na portalach branżowych to kryterium skutecznej reklamy biura rachunkowego, o tyle własna strona internetowa to wręcz podstawa jego istnienia. Strona taka powinna być zarówno wirtualną wizytówką firmy, jak i miejscem zamieszczania informacji.

Do strony powinny odsyłać ogłoszenia prasowe i internetowe oraz ulotki, gdyż to właśnie tam muszą się znajdować wszystkie informacje pominięte w pozostałych przekazach reklamowych. Także w tym przypadku obowiązuje zasada konkretu, rzeczowości i przejrzystości oraz – co istotne – aktualności.

Do niezbędnych informacji, które muszą znaleźć się na stronie, należą: opis firmy wraz z krótką historią jej działania i informacjami o pracownikach, oferta biura, cennik, dane kontaktowe wraz z adresem e-mail oraz mapka dojazdu. Warto zamieścić także linki do stron przydatnych dla klientów, np. urzędów skarbowych, gazet o tematyce ekonomicznej czy statystyk GUS-u.

Siła pozytywnych referencji

Zarówno treść reklam publikowanych w innych serwisach, jak i zawartość strony internetowej warto wzbogacić o referencje zadowolonych klientów. Ważnym czynnikiem, jaki kieruje wyborami konsumenckimi, jest bowiem informacyjny wpływ społeczny, polegający na postrzeganiu zachowań innych ludzi jako źródła cennych danych.

Z tego właśnie względu warto reklamować biuro rachunkowe jako miejsce, któremu zaufała już rzesza klientów. Na stronie internetowej warto zamieścić zakładkę z referencjami od kontrahentów, stale współpracujących z biurem. Dobrym pomysłem jest też poproszenie współpracujących firm o napisanie krótkiej notki, oceniającej dotychczasową współpracę.

Inne sposoby, jakimi warto reklamować biuro rachunkowe, są publikacje w prasie, dystrybucja ulotek reklamowych czy spotkania networkingowe. Nie należy ponadto zapominać o firmowym papierze, wizytówkach, czytelnym i widocznym szyldzie, porządku w pomieszczeniach biurowych oraz samochodzie firmowym z nazwą biura.

Wszystkie te elementy powinny sprawić, iż biuro będzie dobrze rozpoznawalne, a jego renoma wzrośnie. Podstawą reklamy biura rachunkowego jest jednak profesjonalna obsługa, która pozwala na wykorzystanie w promocji korzyści płynących z kontaktów z dotychczasowymi zleceniodawcami.

Fot. Getty Images

Exit mobile version