Site icon Bizrun.pl

Pocztówki są niedoceniane

Pocztówki mogą być oryginalnym sposobem, aby w prosty sposób dotrzeć z przekazem marketingowym do wybranej grupy docelowej.

Według badań czytelnictwa przeprowadzonych w 2011 roku przez Bibliotekę Narodową tylko 44 proc. społeczeństwa polskiego przeczytało co najmniej jedną książkę w ciągu roku.

Wśród nieczytających znalazło się aż 27 proc. uczniów i studentów oraz 20 proc. absolwentów wyższych uczelni, a więc ludzi relatywnie młodych, biegłych technologicznie, należących do tzw. pokolenia „digital natives”.

Tendencja ta ma również przełożenie na czytanie prasy papierowej, w tym dzienników, miesięczników i magazynów tematycznych. Świadczy to nie tylko o zmianach cywilizacyjnych, ale także kulturowych.

W krajach takich jak Szwecja, Norwegia czy Austria, gdzie nakłady gazet codziennych są o wiele wyższe, a każdy, bez względu na to z jakiej grupy społecznej pochodzi, prenumeruje przynajmniej jeden magazyn, atrakcyjniejsza wydaje się być kampania multimedialna. W Polsce lepiej postawić na prostsze formy przekazu.

Wszystko, co znajduje się na papierze, zyskuje na wartości, staje się elitarne, a tym samym daje większą moc, stąd w marketingu one-to-one drukowane mailingi przynoszą oczekiwane efekty.

Sama styczność z katalogiem, broszurą, czy folderem wywołuje w nas skojarzenie ze sprzedażą. Według Jana Biłyka, prezesa Laurens Coster, na pierwszym miejscu najlepiej odbieranych drukowanych form marketingu spersonalizowanego znajduje się pocztówka.

Poza okresem świąt została ona zupełnie zapomnianą drogą komunikacji. To zaś pozwala na wykorzystanie jej w spersonalizowanej kampanii marketingowej, gdzie istotnym elementem jest zaskoczenie.

Dodatkowo, jest na niej wystarczająco dużo miejsca, aby zamieścić niezbędne informacje, z którymi można łatwo się zapoznać bez konieczności wczytywania się w treść. Brak czasu na odczytanie przekazywanej informacji przestaje więc być tutaj problemem.

Co więcej, pocztówka wzbudza w odbiorcy same pozytywne konotacje. Kojarzy się z okresem świątecznym, czyli miłą formą komunikacji, z tym, że w dobie internetu ktoś poświęcił czas na jej kupno, odręczne napisanie i wysłanie właśnie do nas. Wszystkie te aspekty czynią pocztówkę skuteczną formą marketingu spersonalizowanego.

Fot. Getty Images

Exit mobile version