Site icon Bizrun.pl

Jak promować biznes internetowy?

Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub świadczysz e-usługi, działania promocyjne Twojej firmy również powinny wiązać się z aktywnością w sieci.

Kierujesz swoją ofertę do użytkowników internetu? Możesz powiedzieć o swojej firmie, że to przede wszystkim biznes internetowy? Jeśli tak, szukać klientów także powinieneś w internecie. Wybierz z poniższej listy narzędzia najbardziej przydatne przy działalności, jaką prowadzisz i korzystaj z nich, by pozyskiwać nowych klientów i wzmacniać lojalność obecnych.

Reklama w wyszukiwarkach

Twoja reklama może pojawiać się w wyszukiwarce internetowej na lepszej pozycji niż wynikałoby to z „naturalnego” pozycjonowania, jeśli za to zapłacisz. Dzięki temu możesz dotrzeć ze swoją ofertą do osób najbardziej zainteresowanych.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy z mydłami i ustawisz „mydła” jako słowo kluczowe np. w systemie Google AdWords, wówczas osoby wpisujące w Google to właśnie słowo, na liście wyników wyszukiwania odnajdą link do Twojego sklepu.

Reklama może pojawiać się także na stronach internetowych związanych z danym tematem. Wówczas przy artykule o mydłach może znaleźć się link do Twojego sklepu. Nie płacisz jednak za każde wyświetlenie strony, ale za kliknięcia, a więc za sytuacje, w których potencjalny klient wejdzie do Twojego sklepu.

Reklama bannerowa

Przed pojawieniem się reklam w wyszukiwarkach, to bannery były podstawowymi narzędziami do promowania firmy w internecie. Dziś także kampania bannerowa może mieć sens, o ile zostanie starannie przemyślana.

Jeśli sprzedajesz oferty turystyczne, Twoja reklama może być szczególnie skuteczna w serwisie poświęconym przygotowaniom do małych i dużych podróży.

Warto także zastanowić się nad tym, kim są klienci Twojej firmy – na jakie portale zaglądają, czego szukają w sieci. Np. reklama w serwisie motoryzacyjnym może pomóc w pozyskaniu mężczyzn, którzy decydują o tym, z jakiej oferty turystycznej skorzystają ich rodziny. Jeśli chcesz trafić do kobiet, odpowiedniejsze mogą być strony dotyczące zdrowia i urody.

Newsletter

Osobom odwiedzającym Twoją stronę www zaproponuj zapisanie się do newslettera. Wyjaśnij przy tym, dlaczego warto to zrobić. Zapewnianie, że dzięki temu użytkownik będzie informowany o nowościach to już za mało – nikt nie lubi spamu.

Jeśli jednak czytelnicy Twojego biuletynu będą mogli korzystać z dodatkowych promocji albo otrzymywać dodatkowe treści, niedostępne dla pozostałych czytelników serwisu, wtedy Twoje wiadomości mogą być czytane z dużym zainteresowaniem.

Dla firmy może to być natomiast dobry sposób na podtrzymywanie lojalności klientów.

Obecność w porównywarkach cen

Dla sklepu internetowego niskie ceny to często być albo nie być. Jeśli przynajmniej część produktów w Twoim e-sklepie jest oferowana w naprawdę atrakcyjnych cenach, nie zastanawiaj się dłużej!

Zintegruj swój sklep z serwisami typu Ceneo, Nokaut czy Skąpiec. Wielu klientów właśnie tam szuka odpowiedniego dla siebie sklepu. Zapłacić będziesz musiał za klienta, który zostanie przekierowany na Twoją stronę.

Oferty

Biznes w sieci to oczywiście nie tylko handel, ale i usługi. Jeśli tworzysz strony internetowe, jesteś tłumaczem albo przygotowujesz teksty reklamowe, możesz pozyskiwać klientów poprzez serwisy typu Oferia, Freelencity lub Zlecenie przez net.

W serwisach takich zazwyczaj możesz brać udział w aukcjach opierających się na zasadzie „kto wykona daną usługę taniej” lub promować własną ofertę poza aukcjami. Jest to szczególnie dobre rozwiązanie, jeśli dopiero zaczynasz i chcesz zbudować swoje portfolio.

W serwisach tego typu stosunkowo łatwo możesz pozyskać klientów, choć Twoja oferta będzie musiała być bardzo konkurencyjna cenowo.

Konto w portalu społecznościowym

O promocji w sieci coraz trudniej mówić z pominięciem portali społecznościowych i im podobnych. Facebook, Google+, a także mikroblogi Twitter i Blip są już powszechnie używane do budowania i podtrzymywania więzi z potencjalnymi klientami.

Obecność w tych serwisach nie przekłada się bezpośrednio na decyzje zakupowe klientów, pozwala jednak tworzyć z nimi długotrwałe więzi. Jeśli sprawisz, że dana osoba będzie z ciekawością czytała wpisy dotyczące Twojej firmy, w pewnym momencie poczuje się przywiązana do marki. Wówczas, gdy będzie decydowała się na zakup, poważnie weźmie pod uwagę Twoje produkty i usługi.

Konta społecznościowe to też tani sposób na docieranie do odbiorców z informacjami o promocjach i nowościach w ofercie.

Umiejętnie poprowadzana promocja w internecie może okazać się niedroga i stosunkowo łatwa w realizacji. Głównym problemem nie są w tym wypadku pieniądze, ale granice kreatywności.

Internet pozwala na mnóstwo tanich działań – nie tylko tych wymienionych wyżej. Co powiesz na stworzenie filmu w zabawny sposób opowiadającego o Twoich usługach? Możesz przecież bezpłatnie umieścić taki materiał w serwisie YouTube! Jeśli spodoba się widzom, może być z tego prawdziwy hit, którym zainteresują się tysiące internautów. Część z nich może stać się Twoimi klientami.

MP

Fot. Getty Images

Exit mobile version