Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub świadczysz e-usługi, działania promocyjne Twojej firmy również powinny wiązać się z aktywnością w sieci.
Kierujesz swoją ofertę do użytkowników internetu? Możesz powiedzieć o swojej firmie, że to przede wszystkim biznes internetowy? Jeśli tak, szukać klientów także powinieneś w internecie. Wybierz z poniższej listy narzędzia najbardziej przydatne przy działalności, jaką prowadzisz i korzystaj z nich, by pozyskiwać nowych klientów i wzmacniać lojalność obecnych.
Reklama w wyszukiwarkach
Twoja reklama może pojawiać się w wyszukiwarce internetowej na lepszej pozycji niż wynikałoby to z „naturalnego” pozycjonowania, jeśli za to zapłacisz. Dzięki temu możesz dotrzeć ze swoją ofertą do osób najbardziej zainteresowanych.
Jeśli prowadzisz sklep internetowy z mydłami i ustawisz „mydła” jako słowo kluczowe np. w systemie Google AdWords, wówczas osoby wpisujące w Google to właśnie słowo, na liście wyników wyszukiwania odnajdą link do Twojego sklepu.
Reklama może pojawiać się także na stronach internetowych związanych z danym tematem. Wówczas przy artykule o mydłach może znaleźć się link do Twojego sklepu. Nie płacisz jednak za każde wyświetlenie strony, ale za kliknięcia, a więc za sytuacje, w których potencjalny klient wejdzie do Twojego sklepu.
Reklama bannerowa
Przed pojawieniem się reklam w wyszukiwarkach, to bannery były podstawowymi narzędziami do promowania firmy w internecie. Dziś także kampania bannerowa może mieć sens, o ile zostanie starannie przemyślana.
Jeśli sprzedajesz oferty turystyczne, Twoja reklama może być szczególnie skuteczna w serwisie poświęconym przygotowaniom do małych i dużych podróży.