Site icon Bizrun.pl

Jak zaprezentować firmę na stronie www?

Nieważne czy rzecz tyczy się jednoosobowej firmy konsultingowej, czy wielkiego zakładu produkcji monitorów. Kto nie posiada sprawnie działającej witryny www – może wypaść z rynku. Aby pójść o krok dalej i stworzyć stronę działającą na zasadzie dobrej wizytówki, zastosować należy zasady perfekcyjnego przedstawiania firmy w sieci.

1. Domena i interfejs to podstawa

Pierwsze wrażenie robisz tylko raz. Dobra domena powinna charakteryzować się przede wszystkim prostotą – być chwytliwa i łatwa do zapamiętania, ale także dobrze przystająca do nazwy lub profilu działalności.

Jak powtarzają specjaliści – nic nie przebije końcówki .pl. W dalszej kolejności stoją .com, .eu, i .org., a za nimi – .net, .biz, .info i tym podobne. Jeśli idealna domena jest nieosiągalna, możemy pokusić się o kreatywne wykorzystanie domen narodowych np. .fm (Mikronezja), .tv (Tuval) czy .cd (Republika Kongo).

– Domena wpływa także na pozycjonowanie – gdy nazwa zostanie zbudowana na podstawie najczęściej występujących słów kluczowych w wyszukiwarce Google, możemy liczyć na wyższą pozycję w wyświetlonych wynikach dopowiada Michał Trziszka – ceo w firmie Cal.pl.

Ważne jest rzetelne przygotowanie i wartościowe merytorycznie zaprezentowanie zawartości. Zupełną bazę dla dalszych działań stanowi dobrze rozplanowany interfejs. Nawigacja musi charakteryzować się wysoką funkcjonalnością, intuicyjnością, przejrzystością i dobrze prezentować ofertę firmy.

2. Działaj planowo i spójnie, patrząc na cel

Wszystkie elementy tzw. komunikacji wizualnej, a więc części składowe wizerunku firmy prezentowane na zewnątrz, muszą dobrze ze sobą współgrać. Tyczy się to także witryny firmy, która musi być spójna z polityką firmy i prezentowanymi wartościami (np. inaczej wyglądać musi strona firmy stawiającej na zaufanie, a inaczej – na innowację).

Zastosowany układ zawartości, budowane wypowiedzi, ale także kolory i typografia muszą odnosić się do stosowanego papieru firmowego, wizytówek, ulotek, loga etc.

Określ cel działania (np. pozyskanie klientów indywidualnych, promocja nowej gałęzi produkcji) i traktuj witrynę jako narzędzie służące do jego realizacji.

3. Zaprezentuj profil działalności

Budowanie witryny w oparciu o gotowe szablony w wielu przypadkach stanowi drogę na skróty, która nie zaprocentuje w oczekiwany sposób.

Pełne dopasowanie do charakterystyki działalności zapewni jedynie witryna www tworzona od zera, w pełnym odniesieniu do segmentu runku i oferowanego portfolio, ale także do historii, misji i doświadczeń. Każdy element strony i zastosowanych rozwiązań musi zostać w pewien sposób wytłumaczony.

4. Patrz do kogo mówisz

Nie traćmy z oczu odbiory końcowego, stanowiącego adresata tworzonej witryny. Skonstruowanie potencjalnego profilu internauty pomoże nam w określeniu jego kompetencji informatycznych, co przekłada się na możliwości nawigacyjne, obsługę aplikacji czy intuicyjność działań.

Poznanie wieku, wykształcenia, zainteresowań i odwiedzanych stron pozwoli na sprawną ocenę oczekiwań wobec witryny, możliwości poznawczych czy ograniczeń.

5. Niezawodność i bezpieczeństwo w cenie

Pozwolenie na występowanie błędów, wpływających na niezawodność, szybkość ładowania się czy występowanie częstych, długotrwałych przestojów jest najszybszą drogą do straty klientów.

UWAGA! Internauta już po kilku sekundach rezygnuje z bezskutecznych prób wejścia i zazwyczaj więcej nie wraca do niej.

Podobnie jest z kwestiami zabezpieczeń. Podstawowym sposobem zdobycia zaufania jest zabezpieczenie certyfikatem SSL. Stanowi on gwarancję szyfrowania przesyłanych informacji, uniemożliwiając tym samym jakiekolwiek ich przejęcie.

Stronę, której można w pełni zaufać, rozpoznajmy poprzez pojawienie się żółtej kłódki, rozpoczęcie adresu od https:// w przeglądarce, a najbezpieczniejszą z opcji – także po zamalowaniu pasku adresu w przeglądarce na kolor zielony.

– Certyfikaty stosowane są przez firmy i instytucje, które na stronach internetowych wymagają maksymalnej ochrony, obsługując np. płatności kartami kredytowymi, wymagając podania danych uwierzytelniających i przetwarzając zbiory danych osobowych, których przechwycenie stanowiłoby klęskę wizerunkową markiprecyzuje Michał Trziszka, CEO w firmie Cal.pl.

6. Pamiętaj o aktualizacjach

Nikogo nie interesują promocje z 2007 roku, czy życzenia bożonarodzeniowe, wiszące na stronie przez cały rok.

Dobra strona www musi zawierać zawsze aktualne informacje, interesujące z punktu widzenia klienta. Część stron, pełniących jedynie funkcję internetowych wizytówek, nie wymaga stałych aktualizacji, prezentując główne, niezmienne informacje o firmie – głównie oferta i teleadresowe.

Jedynie w tym przypadku można zrezygnować z dodawania nowych informacji. W pozostałych – aktualizacje pokazują, że firma prężnie działa, stale myśląc o klientach.

Fot. Getty Images

Exit mobile version