Site icon Bizrun.pl

Źle działające strony odstraszają klientów

82 proc. użytkowników sieci w Polsce regularnie doświadcza niedogodności związanych z wadliwym działaniem stron internetowych. 44 proc. internautów rezygnuje ze skorzystania z usług firmy, której strona funkcjonuje niepoprawnie.

Wyniki badań opublikowanych przez firmę 1&1 Internet pokazują, że polscy internauci ciągle doświadczają wielu problemów z korzystaniem ze stron internetowych. Coraz więcej Polaków odczuwa frustrację z powodu serwisów internetowych, które nie działają prawidłowo lub np. są wyłączane na noc w celu przeprowadzenia działań konserwacyjnych.

Z przeprowadzonego na grupie ponad 1.000 konsumentów badania wynika, że tylko niecałe 20 proc. użytkowników sieci w Polsce nie odczuwa niedogodności związanych z wadliwym działaniem stron internetowych.

Prawie połowa (49 proc.) zauważa znaczne różnice w czasie ładowania poszczególnych stron.

Trzy najczęściej wymieniane przez polskich użytkowników sieci wady witryn to:
1. Wolne działanie (41 proc.)
2. Linki, które prowadza donikąd (24 proc.)
3. Brak dostosowania do wyświetlania na urządzeniach mobilnych (21 proc.)

Tego rodzaju wady stron www powodują, że prawie połowa internautów (44 proc.) postanawia nie korzystać z usług firmy, która ma źle działającą witrynę. Błędy na stronach firmowych doprowadziły 60 proc. przebadanych użytkowników sieci do złości i wywołały u nich frustrację.

40 proc. wyraziło swoją obawę o realizację zamówienia on-line. Dodatkowo, aż 42 proc. konsumentów przyznało, że źle działające strony internetowe zmniejszają prawdopodobieństwo skorzystania z usług firmy w przyszłości.

Co ciekawe, najwięcej respondentów (41 proc.) uważa, że błędy tak samo często występują w witrynach dużych, jak i małych firm. Ponad połowa Polaków (54 proc.) podchodzi dziś do błędów bardziej krytycznie niż pięć lat temu. Prawie połowa respondentów (49,5 proc.) zwraca obecnie większą uwagę na poprawność działania strony, a 45 proc. badanych na tempo ładowania stron www.

Jak wynika z badań międzynarodowych, nie tylko Polacy narzekają na źle działające strony internetowe. Wśród Europejczyków problemy ze stronami www mają Hiszpanie – aż 75 proc. z nich narzeka na nieprawidłowe działanie witryn.

Pod względem gotowości do rezygnacji z usług firmy z powodu wadliwej lub nieczynnej witryny prowadzą Amerykanie (58 proc.), drugie miejsce zajmują Hiszpanie (39 proc.). Najbardziej gotowym do wybaczenia błędów narodem są Niemcy – zaledwie 16 proc. traktuje taką sytuację jako powód do rezygnacji z usług firmy.

Fot. Getty Images

Exit mobile version