Site icon Bizrun.pl

Reklama spersonalizowana

Wiele dużych przedsiębiorstw chciałoby mieć ten komfort – tak specyficzny dla małych firm: im mniejsza jest grupa Twoich klientów, tym lepiej i bardziej indywidualnie możesz się nimi zająć. Na tym właśnie polega personalizacja.

Reklama spersonalizowana to taka, która trafia wprost do swoich adresatów. Personalizacja może być rozumiana bardzo dosłownie, gdy dla każdego klienta przygotowywany jest oddzielny przekaz, lub bardziej ogólnie – gdy masowi klienci otrzymują te same reklamy, ale indywidualnie zaadresowane.

Na oddzielny przekaz możesz sobie pozwolić, gdy Twoja firma z zasady świadczy usługi tylko dla kilku, ściśle wyselekcjonowanych klientów lub gdy chcesz pozyskać do współpracy konkretne, wybrane firmy.

Jeśli jednak Twoimi klientami (obecnymi lub potencjalnymi) są całe grupy firm lub osób, łatwiejsza do zrealizowania będzie personalizacja masowa.

Bez względu na to, jaki rodzaj personalizacji wybierzesz, powinieneś zdobyć potrzebne informacje o swoich odbiorcach. Co innego zainteresuje dyrektorów marketingu firm odzieżowych, a co innego fryzjerów.

Stosunkowo łatwo zdobyć odpowiednią wiedzę oraz automatycznie wykorzystać ją w wypadku biznesu internetowego. Np. e-księgarnie proponują klientom odpowiednie książki, biorąc pod uwagę historie zakupów (czy nawet historię przeglądanych produktów) i na tej podstawie przygotowując nowe rekomendacje.

UWAGA! W tradycyjnie prowadzonej działalności taka personalizacja będzie trudniejsza, ale może w niej pomóc np. ankietowe badanie klientów.

Współczesne technologie pozwalają na wykonywanie spersonalizowanych wydruków na podstawie bazy danych. Oznacza to, że po wgraniu np. imion i nazwisk z bazy, drukarka na każdym katalogu lub gadżecie reklamowym wydrukuje inne imię, nazwisko, a nawet zdjęcie. W ten sposób możesz np. obdarować swoich klientów katalogami, z których każdy będzie miał inną, spersonalizowaną okładkę.

Zastosowań personalizacji może być bardzo wiele, ale klucz do dobrego przygotowania zindywidualizowanej promocji zawsze będzie ten sam – musisz jak najlepiej poznać preferencje obecnych lub potencjalnych klientów, by potem trafić do nich z takim przekazem, który wzbudzi ich duże zainteresowanie.

W dobrze przeprowadzonej kampanii spersonalizowanej, nie powinno być miejsca na przypadek.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Exit mobile version