Site icon Bizrun.pl

Stwórz wygodny e-sklep

Chcesz, by Twój sklep internetowy był atrakcyjny dla klientów? Pomyśl nie tylko o dobrych produktach w niskich cenach, ale również o funkcjonalności strony i dodatkowych usługach.

W dobie silnej konkurencji nie tylko ceny wpływają na wybory klientów. Internauci coraz bardziej się spieszą i w związku z tym chcą jak najszybciej zdobyć potrzebne informacje. Jeśli nie znajdą ich w ciągu kilku-, kilkunastu sekund, szybko z Twojego sklepu uciekną.

Funkcjonalność

Twój sklep powinien mieć zachęcającą i przejrzystą grafikę. Nie należy przy tym epatować bijącymi w oczy jaskrawymi kolorami; wygląd może być skromny, ale schludny.

Layout ma pomagać w zakupach. Poruszanie się po sklepie powinno być intuicyjne. Klient będzie chciał szybko dotrzeć do poszukiwanych przedmiotów, dlatego znacznym ułatwieniem będzie dla niego wyszukiwarka oraz filtr umożliwiający przeszukiwanie sklepu wg podanych parametrów (np. wyszukiwanie produktów w określonej cenie, określonej marki, czy nawet w określonym kolorze).

Gdy klient odnajdzie np. poszukiwany model drukarki, będzie chciał uzyskać o nim wyczerpujące informacje. Suche parametry techniczne powinny zostać wzbogacone o zrozumiały opis i wyraźne zdjęcia z możliwością ich powiększenia.

Świetnie, jeśli w sklepie istnieje możliwość bezpośredniego porównywania kilku wybranych produktów. Klient doceni także informację na temat dostępności danego przedmiotu, a jeśli nie ma go w magazynie, o czasie oczekiwania na jego sprowadzenie.

Prawda, że jeśli od razu przy produkcie zamieścisz informację, że aktualnie nie posiadasz danego modelu, klient może zrobić zakupy gdzie indziej. Ale faktem jest też to, że jeśli zamówi towar u Ciebie i dopiero wtedy dowie się, że danej rzeczy nie ma w sklepie, jego irytacja będzie większa. A wtedy może unikać Twojego sklepu także w przyszłości.

WAŻNE! Postaraj się, by w Twoim sklepie łatwo można było znaleźć także regulamin sklepu i koszty przesyłki. Jeśli klient nie będzie mógł szybko do nich dotrzeć, może to wzbudzić jego podejrzenia – w regulaminie będzie się doszukiwał kruczków prawnych, a w kosztach przesyłki zawyżonych cen. W końcu „musi być jakiś powód”, dla którego ukryłeś te informacje.

Kontakt

Informacje kontaktowe pełnią dwie funkcje. Przede wszystkim umożliwiają odnalezienie Ciebie. Pozwól, by klient mógł nie tylko wysłać do Twojej firmy maila, ale i zadzwonić.

Drugą funkcją jest wzbudzanie zaufania. Wymagający klient poważniej potraktuje firmę, która na swojej stronie podaje nie tylko numer telefonu i e-mail, ale i dane adresowe.

Również uruchomienie infolinii pod standardowym numerem (0800/0801) powinno przełożyć się na bardziej profesjonalny wizerunek w oczach wymagających klientów.

Budowanie lojalności

Tworząc swój sklep nie zapomnij także o innych sprawach. Zintegruj swój wirtualny punkt handlowy z porównywarkami cen, a swoich klientów zachęcaj do wystawiania komentarzy po zakupach.

Warto także pomyśleć o newsletterze, by klienci mogli otrzymywać aktualne informacje o promocjach w Twoim sklepie. Dla subskrybentów przygotuj od czasu do czasu dodatkowe oferty specjalne (np. kupony rabatowe).

Klienci docenią też, gdy zaoferujesz im dodatkowe usługi, np. pakowanie prezentów i wysyłanie ich pod adres obdarowywanych osób.

MP

Fot. Getty Images

Exit mobile version