Site icon Bizrun.pl

Kobiety coraz bardziej zainteresowane elektroniką

Jaki sprzęt elektroniczny cieszy się największym zainteresowaniem kobiet? W sklepie z elektroniką kobiety najczęściej wybierają e-booki, iPody i odtwarzacze mp3. Najnowszym trendem w świecie elektroniki są ultrabooki. Czy kobiety sięgną i po nie?

59 proc. kupujących czytniki e-booków stanowią kobiety, jak wynika ze statystyk prowadzonych przez sklep internetowy OleOle.pl.

Nadal 40 proc. klientów decydujących o zakupie pralki, zmywarki, lodówki czy innych sprzętów AGD stanowią kobiety. Mężczyźni natomiast dominują jako klienci w kategorii sprzętu RTV – stanowią 77 proc. klientów. Mimo to, statystyki mogą wskazywać na pewien przełom.

W ubiegłym roku wśród kupujących iPady i tablety kobiety stanowiły 14 proc. , wśród kupujących zestawy kina domowego – 18 proc., a wśród klientów iPodów i odtwarzaczy mp3 – 36 proc.

Współczesna kobieta sama decyduje co kupić i jak zorganizować sobie czas. Przykładowy czytnik e-booków jest dodatkiem wypełniającym wolne chwile. Oprócz czytania książek, można na nim przeglądać ulubione czasopisma, śledzić bieżące wydarzenia i sporządzać notatki. Cała biblioteka zamknięta zostaje w małym i lekkim urządzeniu, które po schowaniu do torebki, jest zawsze pod ręką…

Kobiety coraz częściej kupują również aparaty cyfrowe (27 proc.) i lustrzanki (25 proc.).

– Coraz częściej młode, niezależne i ambitne kobiety zarówno w pracy jak i życiu osobistym interesują się stroną techniczną kupowanego urządzenia. Chcą mieć pewność, że zakupiony sprzęt spełnił ich oczekiwania. Design jest również istotnym czynnikiem przy dokonywaniu zakupu – komentuje Natalia, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, początkująca fotografka.

– Rzeczywiście, myślę ze kobiety coraz częściej dokonują „świadomego” wyboru sprzętu. Jeżeli same mają wątpliwości, proszą o radę najbliższych, znajomych, albo szukają odpowiedzi w internecie. Dokonując wyboru pierwszego sprzętu postępowałam w ten właśnie sposób. Strona techniczna była dla mnie niezwykle istotnadodaje.

Dla pań, które nie lubią lustrzanek cyfrowych ze względu na ich rozmiar i skomplikowaną obsługę, dobrym rozwiązaniem są aparaty kompaktowe, ale z wymienną optyką. Łączą zalety lustrzanek (jakość zdjęć i możliwości) z plusami zwyczajnych kompaktów (waga, rozmiar i łatwość obsługi). Od obydwu wymienionych odróżniają się stylistyką.

27 proc. sumy wszystkich urządzeń mobilnych nabywanych w sklepie internetowym OleOle.pl stanowią te zakupione przez kobiety – 18 proc. z tego stanową smartfony. Najwięcej tego rodzaju urządzeń kupują panie w województwie mazowieckim, a najmniej mieszkanki z województwa opolskiego, podkarpackiego i pomorskiego.

Idealnie wyprofilowane kształty, perfekcyjne wykonanie, stylowe piękno… Tym razem to nie kolejna para butów, lecz komputer – ultrabook. Wprowadzony przez Intel do regularnej sprzedaży w 2011, prawdopodobnie znacząco wpłynie na rynek komputerów przenośnych. Ultrabooki, które z założenia są wydajne, niezwykle lekkie i bardzo szybkie, kuszą coraz większą liczbę potencjalnych nabywców.

Ultrabooki wyglądają tak, jakby zostały stworzone dla kobiet.

– Mężczyźni akceptują toporność tradycyjnych modeli laptopów, panie natomiast poszukują czegoś, co ma szansę być w pełni sprawnym, ale jednocześnie stylowym urządzeniem. Kobiety nie chcą kompromisów, chcą rzeczy perfekcyjnych. Ultrabooki są szansą na sprostanie ich wysokim wymaganiom – komentuje Tomasz Żelazny z OleOle.pl.

Paniom spodobać się może nie tylko elegancki design oraz kompaktowość. Każdy model zmieści się w damskiej torebce, a jej właścicielka nie odczuje ciężaru komputera. Technologiczna nowinka waży niewiele ponad 1 kilogram. Warta uwagi jest także długa żywotność baterii, która wytrzymuje nawet do 8 godzin pracy. Ładowarka zatem może zostać w domu. Nie będzie stanowić dodatkowego balastu w i tak ciężkiej już torbie.

Fot. Getty Images

Exit mobile version