Site icon Bizrun.pl

Branże na kryzys

Jeśli rozpoczynasz działalność gospodarczą lub szukasz dla siebie nowego pomysłu, zwróć uwagę na te branże, w których zawsze można liczyć na klientów. Niektóre firmy mogą spodziewać się zysków bez względu na koniunkturę.

Jeśli handlujesz perfumami, kryzys może być dla Ciebie znacznie groźniejszy niż dla właściciela piekarni. Z pewnych dóbr klienci nie mogą zrezygnować nawet wtedy, gdy zaciskają pasa. Poza produktami pierwszej potrzeby istnieją jednak także inne, z których rezygnują niechętnie. Oto przykłady.

Dzieci

Branża dziecięca ma się dobrze i nic nie zapowiada, by ten trend się odwrócił. Rodzice nie chcą oszczędzać na swoich dzieciach. Dzień Dziecka, urodziny, imieniny, Boże Narodzenie – wtedy rodzice, ale i dziadkowie, najczęściej kupują zabawki i ubrania. Sprzedaż trwa jednak cały rok.

Coraz więcej jest też firm świadczących usługi dla dzieci – to już nie tylko prywatne przedszkola, ale także sale zabaw, centra edukacyjne, szkoły językowe… Dzieci można uczyć tańca, aktorstwa, można też je przygotowywać do sportu.

Są jeszcze producenci fotelików samochodowych, wózków, odżywek pielęgnacyjnych – na miłości rodziców można dobrze zarobić, tym bardziej, że kiedy chodzi o zdrowie, bezpieczeństwo bądź edukację pociech, rodzice rzadko kierują się jedynie ceną.

Zdrowie

Inny obszar wrażliwy społecznie, ale mało wrażliwy na wahania koniunktury to zdrowie. Wiedzą o tym koncerny farmaceutyczne, ale nie tylko.

W wielu miejscach w Polsce jest już za dużo aptek, bo choć to biznes dochodowy, to nadmiar konkurencji może wykończyć każdą firmę. Nie oznacza to jednak, że nie ma już żadnych dobrych lokalizacji dla działalności tego typu. Poza tym zdrowie to coś więcej niż tylko sprzedaż leków.

Sklep ze sprzętem rehabilitacyjnym, usługi związane z badaniami lub zabiegami, czy w końcu przychodnie zdrowia wciąż są potrzebne. Sklepy okulistyczne, ośrodki rehabilitacji – działalność związana ze zdrowiem nie gwarantuje sukcesu, ale zwiększa szanse na stały dopływ klientów.

Imprezy

Nawet w kryzysie ludzie nie oszczędzają na sprawach, które mają szczególne znaczenie w ich życiu. Wesele zorganizowane w trudnym czasie może być skromniejsze, ale większość Polaków nie wyobraża sobie ślubu bez następującego po nim przyjęcia.

Wynajem sal na wesela, komunie i inne uroczystości to jednak nie pełen wachlarz biznesowych możliwości. Na hucznych imprezach korzystać mogą także firmy cateringowe, zakłady fotograficzne, zespoły muzyczne.

Panna młoda będzie potrzebowała obrączki, sukni, kwiatów, fryzjera, kosmetyczki, odpowiedniej limuzyny. Na jednej imprezie może zarobić od kilku do kilkunastu firm.

Powyższa lista nie wyczerpuje pomysłów na dochodowy interes. Warto jednak zwrócić uwagę, że tam gdzie jest szansa na łatwe pieniądze, tam przeważnie jest też silna konkurencja. Zanim więc zdecydujesz się na obiecującą działalność, dokładnie zbadaj rynek i sprawdź, czy jest na nim miejsce na jeszcze jedną firmę w danej branży i na danym obszarze.

MP

Fot. Getty Images

Exit mobile version