Jeśli rozpoczynasz działalność gospodarczą lub szukasz dla siebie nowego pomysłu, zwróć uwagę na te branże, w których zawsze można liczyć na klientów. Niektóre firmy mogą spodziewać się zysków bez względu na koniunkturę.
Jeśli handlujesz perfumami, kryzys może być dla Ciebie znacznie groźniejszy niż dla właściciela piekarni. Z pewnych dóbr klienci nie mogą zrezygnować nawet wtedy, gdy zaciskają pasa. Poza produktami pierwszej potrzeby istnieją jednak także inne, z których rezygnują niechętnie. Oto przykłady.
Dzieci
Branża dziecięca ma się dobrze i nic nie zapowiada, by ten trend się odwrócił. Rodzice nie chcą oszczędzać na swoich dzieciach. Dzień Dziecka, urodziny, imieniny, Boże Narodzenie – wtedy rodzice, ale i dziadkowie, najczęściej kupują zabawki i ubrania. Sprzedaż trwa jednak cały rok.
Coraz więcej jest też firm świadczących usługi dla dzieci – to już nie tylko prywatne przedszkola, ale także sale zabaw, centra edukacyjne, szkoły językowe… Dzieci można uczyć tańca, aktorstwa, można też je przygotowywać do sportu.
Są jeszcze producenci fotelików samochodowych, wózków, odżywek pielęgnacyjnych – na miłości rodziców można dobrze zarobić, tym bardziej, że kiedy chodzi o zdrowie, bezpieczeństwo bądź edukację pociech, rodzice rzadko kierują się jedynie ceną.
Zdrowie
Inny obszar wrażliwy społecznie, ale mało wrażliwy na wahania koniunktury to zdrowie. Wiedzą o tym koncerny farmaceutyczne, ale nie tylko.
W wielu miejscach w Polsce jest już za dużo aptek, bo choć to biznes dochodowy, to nadmiar konkurencji może wykończyć każdą firmę. Nie oznacza to jednak, że nie ma już żadnych dobrych lokalizacji dla działalności tego typu. Poza tym zdrowie to coś więcej niż tylko sprzedaż leków.