Site icon Bizrun.pl

Franczyza do 100 tys. zł – 7 pomysłów

Jeśli dysponujesz sumą od 50 do 100 tys. zł, bez problemu możesz zakładać małą firmę, i to nawet nie oglądając się na systemy franczyzowe. Ale może jednak warto się rozejrzeć i skusić na współpracę z dużą siecią?

Samodzielnie trudno jest uruchomić np. aptekę. Oczywiście, jest to możliwe, jednak zakupy leków będą prawdopodobnie tańsze w ramach sieci niż gdy będą dokonywane samodzielnie w hurtowni. Skorzystać można np. z oferty Dr Optima. Z założenia jest to sieć tanich aptek.

Koszt inwestycji szacowany jest na ok. 70-80 tys. zł, przy czym cena ta (tak jak i w przypadku innych franczyz) nie uwzględnia kosztu najmu lokalu. Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem o powierzchni min. 110 m, może także skorzystać z lokalizacji zaproponowanych przez sieć. Co ważne, franczyzodawca pomaga w uzyskaniu kredytu.

Za takie pieniądze można mieć także sklep odzieżowy, np. ze sportowymi ubraniami marki 4F. Monobrandowy sklep tej firmy może powstać w mieście liczącym powyżej 40 tys. mieszkańców. Lokal powinien mieć ok. 70-100 m. Koszt inwestycji szacowany jest w granicach od 50 do 100 tys. zł. Cena ta zawiera m.in. umeblowanie i oznakowanie lokalu.

80 tys. zł będzie kosztowało założenie gabinetu wyszczuplania i modelowania sylwetki Yasumi Slim, przy czym cena ta nie obejmuje wydatków na adaptację lokalu. Zawiera jednak w sobie koszt urządzeń niezbędnych do wykonywania zabiegów.

Lokal powinien mieć od 45 do 65 m, a miejscowość, w której gabinet zostanie założony, liczyć nie mniej niż 40 tys. mieszkańców. Ważne, aby w pobliżu lokalu był dostępny wygodny parking. Miesięczna opłata licencyjna wynosi 750 zł netto miesięcznie.

Choć 100 tys. zł wydaje się sumą niemałą, to jednak nie w gastronomii. Tutaj z taką kwotą jeszcze nie poszalejemy. Nie mamy co myśleć o ekskluzywnej restauracji, czy dobrze urządzonej sieciowej kawiarni. Możemy natomiast przystąpić choćby do sieci Nasz Naleśnik.

W tym wypadku przewidywana suma inwestycji wynosi 65 tys. zł, przy czym 50 tys. zł to szacunkowy koszt dostosowania lokalu, a 15 tys. to wydatek na licencję. Lokal powinien mieć od 40 d0 100 m (ew. 30 m. w galerii handlowej). Z działalnością w tej sieci wiąże się także konieczność ponoszenia miesięcznej opłaty licencyjnej w wysokości 500 zł.

Od 50 do 100 tys. zł powinno kosztować stworzenie franczyzowego Przedszkola Koliberek. Dlaczego jednak mielibyśmy otwierać przedszkole w ramach sieci, a nie samodzielnie?

– Korzystając z naszego know-how przedsiębiorca uniknie najczęstszych, bardzo kosztownych błędów popełnianych przy uruchamianiu tego typu działalności – tłumaczy w swoich materiałach franczyzodawca. – Sprawnie przebrnie przez etap rejestracji ponosząc przy tym możliwie jak najmniejsze koszty. Zaoszczędzi również na wyposażeniu placówki korzystając z naszych porozumień z producentami. Realizując nasz profil dydaktyczny, koncentrujący się przede wszystkim na indywidualnej pracy z dzieckiem, zyska dużą ilość klientów.

Poza kosztem remontu obiektu, należy wziąć pod uwagę opłatę wstępną w wysokości 30 tys. zł. Bieżące comiesięczne opłaty franczyzowe stanowią 6 procent obrotu. Franczyzobiorca co miesiąc zobowiązany jest również wpłacać 250 zł na fundusz marketingowy.

W dużych miastach nieźle radzą sobie centra coworkingowe, czyli miejsca, w których mali przedsiębiorcy oraz freelancerzy mogą prowadzić swoją działalność wynajmując biurka i sale na godziny. Niedawno także w tej branży pojawiła się propozycja franczyzowa. Coworking & Conference Studio przewiduje, że założenie firmy w ramach tej sieci kosztować będzie ok. 55 tys. zł netto.

Opłata startowa wynosi 10 tys. zł, a opłata miesięczna 2 tys. zł. Przed uruchomieniem firmy doliczyć należy także 25 zł za każdy metr kwadratowy wnętrza (koszt projektu). Lokal powinien mieć nie mniej niż 150 m, a miasto, w którym firma powstanie, musi liczyć co najmniej 150 tys. mieszkańców. Franczyzodawca szacuje, że inwestycja zwróci się po 10 miesiącach.

Za 65 tys. zł można zacząć sprzedawać wczasy i wycieczki zagraniczne. Umożliwi to sieć Multita, która współpracuje z wieloma biurami podróży. Podana kwota to koszt przygotowania lokalu, który zawiera już wyposażenie biura.

Franczyzodawca szacuje, że miesięczne opłaty związane z utrzymaniem punktu sprzedaży Multita powinny wynieść w granicach od 5 do 9 tys. zł w zależności od lokalu i lokalizacji. Aby przystąpić do sieci, należy dysponować lokalem o powierzchni min. 25 m. z dwoma liniami telefonicznymi i stałym dostępem do internetu. Preferowane są lokale na parterze oraz w centrach handlowych.

Wróćmy więc do pytania zadanego na początku. Czy warto interesować się franczyzą, dysponując od 50 do 100 tys. zł? Tak, warto, ale tylko wtedy, gdy zainteresujemy się siecią, która jest w stanie przekazać nam coś, czego nie jesteśmy w stanie osiągnąć sami – np. profesjonalne szkolenia, unikalną ofertę lub znaną markę. W innym przypadku – lepiej chyba działać na własną rękę.

Marcin Pietraszek

Exit mobile version