Jeśli dysponujesz sumą od 50 do 100 tys. zł, bez problemu możesz zakładać małą firmę, i to nawet nie oglądając się na systemy franczyzowe. Ale może jednak warto się rozejrzeć i skusić na współpracę z dużą siecią?
Samodzielnie trudno jest uruchomić np. aptekę. Oczywiście, jest to możliwe, jednak zakupy leków będą prawdopodobnie tańsze w ramach sieci niż gdy będą dokonywane samodzielnie w hurtowni. Skorzystać można np. z oferty Dr Optima. Z założenia jest to sieć tanich aptek.
Koszt inwestycji szacowany jest na ok. 70-80 tys. zł, przy czym cena ta (tak jak i w przypadku innych franczyz) nie uwzględnia kosztu najmu lokalu. Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem o powierzchni min. 110 m, może także skorzystać z lokalizacji zaproponowanych przez sieć. Co ważne, franczyzodawca pomaga w uzyskaniu kredytu.
Za takie pieniądze można mieć także sklep odzieżowy, np. ze sportowymi ubraniami marki 4F. Monobrandowy sklep tej firmy może powstać w mieście liczącym powyżej 40 tys. mieszkańców. Lokal powinien mieć ok. 70-100 m. Koszt inwestycji szacowany jest w granicach od 50 do 100 tys. zł. Cena ta zawiera m.in. umeblowanie i oznakowanie lokalu.
80 tys. zł będzie kosztowało założenie gabinetu wyszczuplania i modelowania sylwetki Yasumi Slim, przy czym cena ta nie obejmuje wydatków na adaptację lokalu. Zawiera jednak w sobie koszt urządzeń niezbędnych do wykonywania zabiegów.
Lokal powinien mieć od 45 do 65 m, a miejscowość, w której gabinet zostanie założony, liczyć nie mniej niż 40 tys. mieszkańców. Ważne, aby w pobliżu lokalu był dostępny wygodny parking. Miesięczna opłata licencyjna wynosi 750 zł netto miesięcznie.
Choć 100 tys. zł wydaje się sumą niemałą, to jednak nie w gastronomii. Tutaj z taką kwotą jeszcze nie poszalejemy. Nie mamy co myśleć o ekskluzywnej restauracji, czy dobrze urządzonej sieciowej kawiarni. Możemy natomiast przystąpić choćby do sieci Nasz Naleśnik.
W tym wypadku przewidywana suma inwestycji wynosi 65 tys. zł, przy czym 50 tys. zł to szacunkowy koszt dostosowania lokalu, a 15 tys. to wydatek na licencję. Lokal powinien mieć od 40 d0 100 m (ew. 30 m. w galerii handlowej). Z działalnością w tej sieci wiąże się także konieczność ponoszenia miesięcznej opłaty licencyjnej w wysokości 500 zł.
Od 50 do 100 tys. zł powinno kosztować stworzenie franczyzowego Przedszkola Koliberek. Dlaczego jednak mielibyśmy otwierać przedszkole w ramach sieci, a nie samodzielnie?