Site icon Bizrun.pl

Twoja pierwsza strona firmowa

Właśnie zakładasz firmę. Uważasz za oczywiste, że potrzebujesz strony internetowej. Nie stawiaj jednak na bylejakość. Dokładnie przemyśl, co chcesz na niej umieścić.

Jeśli świadczysz usługi, wystarczy Ci skromna strona z kilkoma podstronami. Bardziej rozbudowany będzie sklep internetowy, ale i tam znajdzie się pewnie zakładka „O nas”. Tak więc każda strona firmowa zawiera (lub powinna zawierać) zestaw informacji, które dociekliwym odwiedzającym (potencjalnym klientom i kontrahentom) udzielą odpowiedzi na pytania:

1) Kto świadczy usługi?
2) Co konkretnie robi (jaki jest zakres usług)?
3) Gdzie prowadzi działalność?
4) Kiedy (w jakich dniach i godzinach)?
5) Dlaczego (co stanowi jego cel, misję)?

Twoja strona będzie lepsza, jeśli weźmiesz pod uwagę kilka poniższych wskazówek.

Profesjonalny wygląd

Skończyły się czasy, kiedy wystarczyło mieć „jakąś” stronę internetową. Dziś ważne jest, by była ona funkcjonalna i estetyczna. Jeśli sam nie jesteś w stanie takiej przygotować, zgłoś się do profesjonalistów. Zanim jednak złożysz zamówienie na gotową witrynę, sprawdź, jak wyglądają wcześniejsze prace danego wykonawcy.

Wykorzystaj prawdziwe zdjęcia

Plagą internetu jest stosowanie fotografii zakupionych w bankach zdjęć. O ile ma to uzasadnienie w wypadku portali informacyjnych, o tyle bardzo źle wpływa na wizerunek firmy, która takimi fotografiami prezentuje „działalność własną”.

To prawda, że w sieci możesz kupić piękne, profesjonalne zdjęcia przedstawiające np. uśmiechniętych ludzi. Możesz wstawić je na stronę, na której opisujesz zespół pracowników. Ale co z tego? Kto uwierzy, patrząc na modeli z fotografii, że to Twój zespół?

Czytelnicy Twojej strony szukają na niej prawdziwych informacji, a więc zależy im na autentyczności. Skoro zdjęcia nie są prawdziwe, to może i reszta informacji nie ma nic wspólnego z rzeczywistością? Jeśli chcesz mieć ładne zdjęcia na stronie, zgłoś się do fotografa.

Używaj zrozumiałego języka

Przygotuj takie treści, które będą zrozumiałe dla Twoich potencjalnych klientów. Unikaj fachowego słownictwa lub branżowego żargonu. Używaj słów, które będą powszechnie zrozumiałe dla osób, do których kierujesz swoją ofertę. Gdy będziesz już miał gotowy tekst, skonsultuj go z osobą, którą uważasz za osobę podobną do swego typowego klienta. Weź pod uwagę jej spostrzeżenia.

Konkrety zamiast lania wody

Unikaj ogólnych i nic nie mówiących sformułowań w stylu „jesteśmy liderem w produkcji okładzin”. Skup się na konkretach. Jeśli możesz, użyj liczb (choć z tym akurat nie przesadzaj). Opis działalności sformułuj w taki sposób, jakbyś opisywał to co robisz w liście do znajomego. Wytłumacz mu czym się zajmujesz i dlaczego to robisz, a także jakie masz w tym zakresie kompetencje, umiejętności, w czym uważasz siebie za najlepszego specjalistę i dlaczego. Niech marketing nie pociąga Cię zbyt mocno. Od pięknych słów ważniejsza jest prawda. Nie koloryzuj.

Wykorzystaj rekomendacje

Jeśli miałeś już klientów, którzy byli zadowoleni z Twoich usług, poproś ich o napisanie rekomendacji. Jeśli zostaną one napisane w sposób brzmiący szczerze i wiarygodnie, najlepiej z pełnymi podpisami zadowolonych klientów, staną się dla Ciebie bardzo dobrą reklamą. Jeśli zdobyłeś nagrody w dziedzinie związanej z działalnością Twojej firmy, napisz o nich. Jeśli jednak tych nagród było dużo, wymień tylko te najcenniejsze.

Nie masz osiągnięć? Pisz o tym, co zamierzasz

Jeśli zakładasz firmę, jest zupełnie naturalne, że możesz jeszcze nie mieć zadowolonych klientów ani nagród. Nie przejmuj się i nie zmyślaj, że jest inaczej. Zamiast tego napisz o tym, co i dlaczego chcesz robić. Napisz o doświadczeniach, które doprowadziły Cię do założenia firmy, napisz o tym, w jaki sposób chcesz zadowalać klientów. Przedstaw swoją wizję, podziel się nią. Jeśli będzie szczera i autentyczna, przekonasz do swojej nowej firmy niejednego klienta.

Skup się na tym, czego chcą klienci

Tworząc treści na stronę internetową, a potem całą stronę, cały czas miej na uwadze zainteresowanie klientów. Przedstaw takie informacje, które będą dla nich najbardziej potrzebne. Nie zanudzaj. Zadbaj także o to, by cała strona działała intuicyjnie, a więc była łatwa w obsłudze. Nie umieszczaj przycisków menu w nietypowych miejscach, najlepiej zrezygnuj też z animowanego intro (internauci przeważnie ich unikają, podobnie zresztą jak wyszukiwarka Google, która niechętnie dodaje takie strony do swojej listy wyników).

Trzymając się tych prostych zasad, stworzysz stronę użyteczną z punktu widzenia Twoich potencjalnych klientów. To coś, czego być może nie mają jeszcze Twoi konkurenci. W odpowiedni sposób dbając o swoją obecność w internecie, możesz tanim kosztem zapewnić sobie konkurencyjną przewagę.

Chciałbyś coś dodać? Dodaj komentarz!

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Exit mobile version