Site icon Bizrun.pl

Salony inwestycyjne, czyli jak znaleźć inwestora…

Rozmowa z Anną Dawidowską, prezes IPO SA.

Właśnie ruszył nabór na kolejne Salony Inwestycyjne, do kogo jest kierowana ta inicjatywa?

Salony Inwestycyjne mają dwie grupy adresatów. Pierwszą z nich są spółki poszukujące sposobów finansowania działalności.

Idea Salonów w szczególności kierowana jest do przedsiębiorstw szukających inwestora czy planujących debiut giełdowy.  Do drugiej grupy należą inwestorzy poszukujący atrakcyjnych możliwości ulokowania kapitału.

Naszym zadaniem jest umożliwienie spotkania obu grupom i pomoc w osiągnięciu porozumień satysfakcjonujących obie strony.

Jak w praktyce wyglądają organizowane przez Państwa Salony Inwestycyjne?

Spółki, które wyrażą chęć uczestnictwa w naszych Salonach, mają możliwość zaprezentowania swojego biznesu potencjalnym inwestorom. Jeśli spółka okaże się atrakcyjna dla inwestora, istnieją spore szanse na dalsze negocjacje między stronami, które w efekcie prowadzą do pozyskania przez spółkę nowego źródła finansowania.

W przypadku spółek planujących emisję akcji czy obligacji, inwestorzy po spotkaniu ze spółką mogą wziąć udział w ofercie prywatnej lub publicznej spółki.

Czy Salony kierowane są głównie do spółek giełdowych czy też do wszystkich zainteresowanych podmiotów?

Do udziału w Salonach Inwestycyjnych zapraszamy wszystkie zainteresowane spółki bez względu na ich wielkość i status prawny. Zarówno spółki prywatne, jak i publiczne poszukują nowych źródeł kapitału na rozwój działalności.

Nawet jeśli nie uda się takiej spółce pozyskać inwestora, pozostaje oczywiście możliwość zdobycia bardzo cennych kontaktów biznesowych.

Skąd pomysł na taką usługę?

IPO SA, organizator Salonów, jest Autoryzowanym Doradcą rynku NewConnect. Dokładnie rozumiemy z jakimi problemami borykają się spółki, szczególnie te z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz jakiego wsparcia potrzebują w zależności od fazy rozwoju.

Z drugiej strony są inwestorzy. Posiadają kapitał przeznaczony na inwestycje, jednak często dysponują niewystarczającą wiedzą o spółkach, które mogą im przynieść wymierne korzyści oraz są zainteresowani kontaktem z jej zarządem lub właścicielami.

Salony Inwestycyjne są odpowiedzią na rzeczywistą potrzebę spotkania i bezpośrednich relacji inwestorów ze spółkami zainteresowanymi finansowaniem.

Jakie były efekty poprzednich spotkań tego typu?

Salony, które do tej pory realizowaliśmy, cieszyły się dużą popularnością zarówno wśród inwestorów indywidualnych, jak i Aniołów Biznesu. Spółki uczestniczące w tych spotkaniach mogły zaczerpnąć eksperckiej rady, a także opinii na temat prowadzonych modeli biznesowych.

Co jednak najważniejsze, udało im się pozyskać inwestorów oraz zadebiutować na rynku NewConnect. Szczególne zainteresowanie udziałem w Salonach wyrażały spółki planujące debiut na rynku NewConnect, poszukujące inwestorów do oferty private placement.

W spotkaniach brały również spółki nieposzukujące aktywnie inwestora. Takim podmiotom zależało na zaprezentowaniu się ściśle stargetowanej grupie słuchaczy. Spółki te zdają sobie sprawę z tego, że relacje budowane w taki sposób na pewno zaprocentują w przyszłości.

Tak więc, czy można uznać Salony Inwestycyjne za jeden z elementów relacji inwestorskich? Istotność RI jest coraz częściej podkreślana, jednak wiele spółek korzysta wyłącznie z tradycyjnych kanałów prowadzenia investor relations.

Oczywiście, Salony Inwestycyjne mogą stanowić ważny element relacji inwestorskich, tak istotnych, szczególnie z punktu widzenia spółek notowanych na giełdzie.

Jak wiadomo tylko spółki innowacyjne, stawiające na nieustanny rozwój mają szansę na osiągnięcie ambitnych celów. Nowe kanały komunikacji nie powinny być tym spółkom obce.

IPO SA wykorzystuje zarówno nowoczesne technologie jak i tradycyjne kanały komunikacji. Czaty giełdowe i biznesowe pozwalają na kontakt spółki z inwestorem bez konieczności wychodzenia z biura, natomiast Salony pozwalają na osobiste spotkanie.

Bezpośrednia rozmowa nigdy nie straciła i miejmy nadzieję, nie straci na aktualności. Jak wiadomo, najważniejsze negocjacje zawsze prowadzone są w cztery oczy. Spotykając się z inwestorami na Salonach firma buduje swój pozytywny obraz: spółki nowoczesnej, rzetelnej i otwartej na komunikację.

Kim są inwestorzy? To pytanie na pewno interesuje spółki, które chciałaby wziąć udział w projekcie?

Do udziału w salonie zapraszamy głównie „Aniołów Biznesu”, inwestorów instytucjonalnych, fundusze Venture Capital, a więc wszystkich, którzy szukają projektów i spółek przygotowanych do wprowadzenia inwestora.

Dla wybranych spółek zapraszamy również potencjalnych inwestorów strategicznych.

Jak spółka/inwestor mogą zgłosić swoją chęć udziału w Salonach?

Spółka może się zgłosić zarówno poprzez bezpośredni kontakt z naszą firmą, jak i poprzez formularz zgłoszeniowy, który można znaleźć na stronie http://salony.ipo.pl/. Salony Inwestycyjne zwykle organizowane są w Warszawie, jednak na życzenie spółek lub inwestorów przenosimy wydarzenie do wybranego miasta.

Bardzo dziękuję za rozmowę!

Exit mobile version