Site icon Bizrun.pl

Smartfony rozwiną turystykę

Aplikacje mobilne mogą być jednym z głównych czynników rozwoju branży turystycznej w najbliższych latach – wynika z najnowszego raportu „Aplikacje mobilne w branży turystycznej”.

Zdaniem fachowców, w przyszłości, udając się w podróż, nie tylko będziemy mieli możliwość stworzenia na smartfonie indywidualnego przewodnika z wykorzystaniem treści zamieszczonych w serwisach społecznościowych, ale również zobaczymy np. wizualizację nieistniejących już zabytków, czy rekonstrukcje najciekawszych bitew wojennych.

Możliwość obsługi aplikacji to kluczowa przewaga urządzeń mobilnych nad tradycyjnymi telefonami komórkowymi.

WAŻNE! Rosnąca liczba użytkowników tych pierwszych (w Polsce wg GfK Polonia 40 proc. telefonów sprzedanych w 2011 roku stanowiły smartfony) to idealna okazja dla przedstawicieli biznesu na zwiększenie swoich udziałów w rynku.

Wyjątkowo optymistycznie w tym kontekście zapowiada się przyszłość branży turystycznej.

Już podczas obecnie trwających ferii zimowych użytkownicy urządzeń mobilnych mogli rezerwować pokoje, sprawdzić pogodę, czy zapoznać się z ofertą lokalnych atrakcji.

Kiedy wrócą z przerwy zimowej, wykorzystają te same urządzenia do szczegółowego planowania połączeń komunikacyjnych, znalezienia najbliższego bankomatu swojego banku, czy przeliczenia aktualnego kursu zagranicznych walut.

– Przemieszczanie się bez dostępu do Internetu staje się coraz trudniejsze, szczególnie dla osób podróżujących w interesach, które dużą wagę przykładają do jak najszybszego dostępu do informacji. Jest to jeden z głównych powodów, dla których branża turystyczna uważnie przygląda się aplikacjom mobilnym – mówi Maciej Swoboda, Client Partner, Fortune Cookie Poland.

Na podstawie danych zebranych w raporcie eksperci prognozują znaczny rozwój wykorzystania aplikacji mobilnych w promocji turystyki na przestrzeni najbliższych lat.

Duży wpływ na to będzie miał rosnący poziom sprzedaży smartfonów (wg prognoz Pyramid Research do 2015 roku może on sięgnąć nawet 8 mln sztuk, stanowiąc tym samym 60 proc. polskiego rynku).

– Lawinowo rosnąca liczba urządzeń mobilnych, które pozwalają na wygodne korzystanie z zasobów Internetu oraz idące za tym zmiany przyzwyczajeń konsumentów, powodują, że “mobile” jest w tej chwili chyba najbardziej perspektywiczną częścią rynku online. Przykładem jest właśnie branża turystyczna, która na przestrzeni ostatnich lat w dużym stopniu zaczęła opierać swoją działalność  o Internet – mówi Piotr Kowalczyk, prezes IAB Polska.

W raporcie „Aplikacje mobilne w branży turystycznej” specjaliści Fortune Cookie we współpracy z IAB Polska oraz niezależnymi ekspertami branżowymi dokonali analizy wykorzystania rozwiązań mobilnych w turystyce.

W dokumencie przedstawiono również najciekawsze międzynarodowe realizacje, takie jak m.in. aplikacja Ebookers Explorer, która umożliwia stworzenie indywidualnego, multimedialnego przewodnika z wykorzystaniem portali Facebook, YouTube i Twitter.

Zaprezentowano również użyteczne polskie projekty, jak eLOT umożliwiający rezerwację biletów lotniczych oraz Szusujemy.pl, pozwalający na sprawdzenie topografii stoków i panujących na nich warunków pogodowych.

Eksperci wskazują, że to dopiero początek wykorzystania aplikacji mobilnych przez firmy turystyczne, które coraz mocniej zdają sobie sprawę z ich potencjału marketingowego.

Prognozują również, że na przestrzeni najbliższych lat rozwiązanie to stanie się jednym z głównych kanałów promocji biur podróży, a także prezentacji oferty turystycznej miast oraz regionów.

fot. Getty Images

Exit mobile version