Site icon Bizrun.pl

Bądź sprytniejszy niż kryzys

Czy można przechytrzyć kryzys? To możliwe, jeśli trudna sytuacja na rynku zamiast Cię sparaliżować, stanie się dla Ciebie inspiracją.

Obniżanie kosztów to pierwsza myśl, która przychodzi w zetknięciu z kryzysem. Nie należy jej bagatelizować. Często jest tak, że ograniczenie drobnych kosztów przynosi całkiem pokaźne oszczędności, a zmiana dostawców na zlokalizowanych bliżej lub np. wynegocjowanie niższych stawek w firmie kurierskiej okazuje się nowym krokiem w rozwoju firmy.

Błędem jest jednak myślenie o kryzysie jedynie w kontekście obniżania wydatków. Gdy sytuacja gospodarcza ulega zmianom, zmieniają się także zachowania klientów.

UWAGA! Kupujący także szukają oszczędności, dlatego w trudnych czasach łatwiej jest zwojować rynek produktów konkurujących ze sobą ceną niż jakością.

Tańsze wersje popularnych towarów i usług, nawet w skromniejszych wersjach, mogą być doskonałym kompromisem pomiędzy dużymi aspiracjami a słabnącymi możliwościami klientów.

Niektóre firmy właśnie w czasie kryzysu przykładają szczególną wagę do segmentowania swojej oferty tak, by różne produkty lub usługi precyzyjniej trafiały do określonych grup docelowych. A to oznacza, że uważnie trzeba przyjrzeć się istniejącym i możliwym jeszcze do zagospodarowania kanałom sprzedaży.

Kosmetyki firmy X łatwiej dostrzec w sklepie firmowym niż na półce w supermarkecie, pomiędzy innymi produktami. Dlatego niektóre firmy traktują kryzys jako czas inwestycji we własne sklepy, stoiska lub przynajmniej w lepszą ekspozycję towaru.

Warto też iść dalej! Gdy dotychczasowy rynek się kurczy, można go rozszerzyć o nowy region kraju lub nawet o rynki zagraniczne. Taka ucieczka przed kryzysem może się bardzo opłacić.

Przeczytaj także: Firmowe sposoby na kryzys

MP

fot. Getty Images

Exit mobile version