• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jak dogonić polskiego e-konsumenta?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Jak dogonić polskiego e-konsumenta?

przez Redakcja Bizrun.pl
20 lipca 2015
w dziale: Marketing, Sprzedaż i obsługa, Trendy, Wiadomości
0
0
POLECEŃ
860
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Rozwój internetu doprowadził nie tylko do transformacji tradycyjnych klientów w e-konsumentów, ale przede wszystkim upowszechnił informacje w globalnym wymiarze. Dzięki temu konsumenci mają dostęp do nieograniczonej wiedzy na temat produktów i usług oferowanych przez konkretne firmy oraz do informacji o tych firmach. To dla przedsiębiorstw ogromna szansa – pod warunkiem, że odpowiednio przygotują się na jej wykorzystanie.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

O ile w czasach reglamentowania towarów byliśmy w stanie stać w kolejkach długimi godzinami, by kupić upragnione produkty, o tyle dzisiaj funkcjonujemy w świecie, gdzie to konsumenci najczęściej dyktują warunki i o wydłużonym oczekiwaniu na zaspokojenie potrzeb nie ma mowy. Zmieniły się realia – klienci to dzisiaj grupa doinformowana, dobrze wyedukowana, świadoma swoich potrzeb, z jasno sprecyzowanymi oczekiwaniami. I tylko firmy, które tym oczekiwaniom sprostają, mają biznesową szansę bytu.

Konsument w centrum zainteresowania

Edgar K. Geffroy nazwał taki stan rynku clientingiem: to sytuacja, w której w centrum działania rynek stawia konsumenta. Z racji tego, że w pierwszej kolejności dla klientów nie liczy się dziś produkt, ale przede wszystkim relacje z firmą, w której dokonuje zakupów, i poczucie wpływania na jej kształt, przedsiębiorstwa stoją przed koniecznością właściwej interpretacji potrzeb i oczekiwań konsumentów oraz budowania odpowiedniej komunikacji z odbiorcami swojej marki. Firmy powinny uświadomić sobie, że zatrudnieni w nich sprzedawcy to przede wszystkim managerowie, których celem jest codzienne budowanie trwałych relacji z klientami. Ewolucja od tradycyjnego marketingu, przez grupowanie klientów i walkę o kolejnych konsumentów, doprowadziła do sytuacji, w której sprzedaż stała się czymś więcej niż procesem zakończonym transakcją. Dostarczanie emocji, dialog, zaskakiwanie – włączanie tych elementów w proces sprzedaży może zapewnić współczesnym firmom sukces. Jak po niego sięgnąć?

Relacje dobrze zarządzane

Odpowiedź kryje się w zarządzaniu przedsiębiorstwem i budowaniu relacji z klientami. Jednak prawdziwy sukces firmy osiągną wówczas, jeśli procesy te będą toczyć się razem z duchem technologicznego czasu. Rynek rozwiązań wspierających zarządzanie w Polsce liczy ponad dwie dekady, rozwijał się od niezintegrowanych baz danych, przez programy łączące poszczególne działania, na mobilnych rozwiązaniach kończąc. To właśnie mobilne rozwiązania umożliwiają dostęp do programów, danych, przeprowadzania operacji z dowolnego miejsca (smartfony, tablety, chmura). Dzisiaj nikt nie ma wątpliwości, ze e-rewolucja stała się faktem – co drugi kupowany w Polsce telefon to smartfon, a coraz lepsza infrastruktura sprawia, że internet staje się powszechnym narzędziem komunikacji. Dodając do tego rosnącą konkurencję, widzimy pełen obraz rynku konsumenta – coraz trudniejszego, coraz bardziej wymagającego.

Rewolucja 2.0 drogowskazem w rozwijaniu biznesu

Firmy, starając się sprostać oczekiwaniom konsumentów ery cyfrowej, muszą sformatować swoją działalność na tryb 2.0. – Przedsiębiorstwo 2.0 wykorzystuje najnowsze technologie, aby spersonalizować ofertę, szybko reagować na zgłaszane problemy, szerzej współpracować z partnerami, projektować nowe produkty i usługi. Przedsiębiorstwo 2.0 rozumie zmiany, które zachodzą wokół niego – przekonywał w czasie kongresu „Lider Informatyki” Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch. Firma, oferując nowoczesne rozwiązania ERP 2.0 (programy w modelu cloud computing, z dostępem przez urządzenia mobilne), pozwala przedsiębiorcom postawić ważny krok w rozwoju biznesu.

Przedsiębiorstwa, które chcą nadążyć za współczesnym rynkiem, mocno zakorzenionym w wirtualnej przestrzeni, powinny korzystać z nowoczesnych narzędzi zarządzania firmą. Systemy ERP dają szansę swobodnego wyboru optymalnych dla każdej firmy rozwiązań – od programów finansowo-księgowych, przez uruchamianie nowych kanałów dystrybucji (internet), promowanie marki w sieci, back-up danych i kompleksową komunikację elektroniczną oraz mobilne rozwiązania, na zarządzaniu łańcuchem dostaw i profesjonalnych procesach analitycznych kończąc.

Zgodnie z koncepcją Geffroya, współczesny klient chce czuć się dzisiaj partnerem firmy, dlatego przedsiębiorstwa muszą przestać patrzeć na konsumentów jak na jedno z ogniw w procesie sprzedaży, ale jak na osoby, z którymi budują trwałe relacje. Umożliwiają to nowoczesne rozwiązania biznesowe, które pomagają nie tylko w sprostaniu wymaganiom ery 2.0, ale pozwalają też na wypracowanie przewagi konkurencyjnej.

Tagi: biznese-commerceinternetitnowoczesne rozwiązaniaobsługa klientaprzewaga konkurencyjna
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In