Około 21 proc. klientów BRE lata prywatnie co najmniej raz w roku. Blisko połowa z tych osób wybiera linie sojuszu Star Alliance, do którego od 2003 roku należy PLL LOT S.A. W obu grupach tożsama jest też między innymi struktura wieku i wykształcenia.
Ponad 70 proc. klientów Star Alliance to osoby, które nie ukończyły jeszcze 39. roku życia, 70 proc. ma wyższe wykształcenie, a 25 proc. średnie. Podobny rozkład obserwowany jest w grupie aktywnych klientów mBanku i MultiBanku – 60 proc. to osoby poniżej 39. roku życia, a 89 proc. ma min. średnie wykształcenie (63 proc. – wyższe, a 26 proc. – średnie.).
Program Miles & More to największy w Europie program lojalnościowy pozwalający gromadzić mile i wymieniać je na nagrody – przede wszystkim na bilety lotnicze. Program został zapoczątkowany w 1993 roku, a obecnie obejmuje on 46 linii lotniczych z całego świata.
Mile gromadzone w programie można zbierać na kilka sposobów:
– płacąc kartą MasterCard Miles & More za zakupy
– korzystając z usług oferowanych przez partnerów programu (u ponad 40 przewoźników oraz ok. 220 partnerów)
– uczestnicząc w promocjach detalu BRE (we wrześniu podwójne mile za transakcje zagraniczne)
– wymieniając punkty zdobyte w innych programach, np. Payback, Klub Konesera sieci Alma.
mBank i MultiBank wprowadzają dwa rodzaje karty:
Karta MasterCard Miles & More Premium
– limit na karcie: od 10 do 200 tys. zł
– przelicznik mil: 3 PLN = 1 Mila
– mile powitalne od banku (dla każdej nowej karty) – 6 tys. mil
– oprocentowanie: 19%.
Karta MasterCard Miles & More
– limit na karcie: od 3 do 100 tys. zł
– przelicznik mil: 5 PLN = 1 mila
– mile powitalne od banku: 4 tys. mil
– oprocentowanie: 21%.
Fot. Getty Images