• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Wydatek reklamowy czy reprezentacyjny?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Wydatek reklamowy czy reprezentacyjny?

przez Redakcja Bizrun.pl
11 stycznia 2012
w dziale: Finanse, Koszty i oszczędności
0
0
POLECEŃ
384
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Upominki promocyjne można wliczać w koszty uzyskania przychodu, ale wydatki reprezentacyjne – nie. Niestety, granica między reklamą a reprezentacją jest płynna, a przepisy pozostawiają organom podatkowym bardzo duże pole do interpretacji.

Reklama z zasady ma zachęcać do zakupu produktu. W związku z tym koszty każdego działania, którego celem jest podniesienie sprzedaży, powinno być uznane za wydatek na reklamę. Jest jednak pewien wyjątek. Dotyczy on kosztów reprezentacyjnych.

Powiązane wiadomości

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

UWAGA! Nawet, jeśli przyjęcie dla najlepszych kontrahentów lub prezenty dla nich korzystnie przełożą się na późniejsze przychody firmy obdarowującej, koszty tego typu promocji uznane zostaną za wydatki reprezentacyjne, takich zaś nie można zaliczać do kosztów uzyskania przychodu.

Urzędy skarbowe uznają najczęściej, że do kosztów reprezentacyjnych zaliczyć należy m.in.:

– obiady, kolacje, poczęstunki, przyjęcia zorganizowane dla kontrahentów (o ile można je uznać za coś więcej niż drobny, zwyczajowy poczęstunek)
– koszty zorganizowania noclegów dla kontrahentów w związku z imprezą firmową (ale nie dotyczy to już noclegów powiązanych ze szkoleniem)
– upominki kształtujące wizerunek firmy (poza drobnymi gadżetami z logo firmy lub próbkami towarów z firmy obdarowującej).

WAŻNE! Im większa wartość prezentu i im mniejsze grono obdarowanych nim osób, tym większe ryzyko, że zostanie on uznany za koszt reprezentacji, a nie za wydatek reklamowy.

Jeśli celem danego podarunku jest wywołanie dobrego wrażenia, podniesienie prestiżu, podkreślenie wysokiej pozycji, a nie masowe reklamowanie produktu, mówić będziemy właśnie o reprezentacji.

Dyskusyjne jest obdarowywanie kontrahentów alkoholem. O ile nie jest to prezent od dystrybutora bądź producenta alkoholi, wydatek taki nie będzie stanowił kosztu reklamowego.

Urzędy skarbowe kwestionują jednak nawet zaliczenie takiego wydatku do grupy kosztów reprezentacyjnych, jako że alkohol – zdaniem organów podatkowych – niekoniecznie wpływa pozytywnie na wizerunek obdarowującego.

MP

Fot. Getty Images

Tagi: kosztpodatekreklamareprezentacjawydatek
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In