• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Co sprawia, że klient kupuje?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

21 °c
Columbus
wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Co sprawia, że klient kupuje?

przez Redakcja Bizrun.pl
28 września 2012
w dziale: Marketing, Sprzedaż i obsługa
0
0
POLECEŃ
185
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Najważniejszy będzie sam asortyment – te lampy, które klient mógłby wziąć pod uwagę, po prostu powinieneś mieć na stanie. To jednak nie wszystko. Nie wystarczy, że coś jest – klient musi to jeszcze dostrzec i uznać za atrakcyjne.

Temu właśnie służy odpowiednia ekspozycja towaru. W zagraconym pomieszczeniu te same produkty mogą sprawiać znacznie gorsze wrażenie niż w eleganckich wnętrzach, w których każdy przedmiot będzie wyeksponowany niczym małe dzieło sztuki. Zrób tyle, ile możesz, by wystrój wnętrza i związana z nim atmosfera zachęcały klientów do pozostania w sklepie i do dłuższego przyjrzenia się jego ofercie.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

WAŻNE! Nie bez znaczenia będą atrakcyjne ceny i okresowe promocje. Dlaczego okresowe? Ważne, żeby klient miał świadomość, że decyzję musi podjąć szybko, jeśli chce zapłacić mniej.

Kolejny ważny element to odpowiednia obsługa klienta. Z własnego doświadczenia wiem, że czasem nieprzyjemna lub niekompetentna obsługa sklepu może zadziałać niczym odsraszacz nawet wobec mocno zainteresowanej zakupem osoby.

Warto także umożliwić klientowi degustację (dotyczy to oczywiście produktów spożywczych) lub wypróbowanie towaru. Choć za granicą w wielu sklepach jest to standard, w Polsce wciąż zbyt często spotykamy się z napisami „Nie dotykać!”.

Elementy wewnątrz sklepu:
– asortyment
– obsługa klienta
– ceny, promocje
– ekspozycja produktów
– wystrój wnętrza, atmosfera
– możliwość wypróbowania towaru.

Trzecia grupa czynników to te, na które właściciel sklepu nie ma żadnego (lub prawie żadnego) wpływu, powinien jednak mieć świadomość ich istnienia.

Klient dokona zakupu, jeśli ma taką potrzebę, ma nastrój do kupowania, ma pieniądze lub wolne środki na karcie kredytowej.

Na jego decyzję może też wpłynąć fakt, czy lubi daną markę i dany sklep, a także jakie były jego wcześniejsze doświadczenia z daną placówką handlową. Jeśli klient już kiedyś zraził się do danego miejsca, niechętnie zostawi w nim swoje pieniądze. Podobnie – raczej nie kupi po raz drugi produktu marki, na której już się kiedyś zawiódł.

Elementy osobiste:
– potrzeba zakupowa
– bieżąca sytuacja finansowa klienta
– nastrój klienta
– wcześniejsze doświadczenia ze sklepem/marką
– sympatia/antypatia wobec sklepu/marki.

To oczywiście nie wszystkie czynniki – te jednak wydają się najbardziej istotne w większości sytuacji zakupowych. Jeśli chciałbyś wzbogacić którąś z tych list lub dodać zupełnie nową, zgłoś swoje pomysły w komentarzu do tego artykułu.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Strona 2 z 2
Poprzedni12
Tagi: sklepsprzedażzakupy
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In