• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Mobilny i społeczny e-spożywczak

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Mobilny i społeczny e-spożywczak

przez Redakcja Bizrun.pl
12 października 2012
w dziale: Marketing, Sprzedaż i obsługa
0
0
POLECEŃ
205
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Social media pomagają także w zdobywaniu nowych klientów oraz utrzymywaniu lojalności obecnych. Warto w nich aktywnie uczestniczyć, ponieważ aż 68 proc. klientów sprawdza recenzje produktów na firmowych kontach w mediach społecznościowych, ponad 50 proc. wykorzystuje je, by skomentować produkt, a 59 proc. klientów uważa, że opinie innych użytkowników mają wpływ na ich decyzje zakupowe.

Niestety, póki co, potencjał social media w kontekście wspierania sprzedaży jest słabo wykorzystywany. Z grupy wspomnianych wcześniej najpopularniejszych e-delikatesów, żaden nie wykorzystuje opcji social login. Do tego wyłącznie podmioty prowadzące także tradycyjną formę sprzedaży efektywnie prowadzą konto na Facebooku (m.in. Alma24.pl, Piotr i Paweł, Eksperci Tesco).

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Wirtualny sklep Tesco

Badania przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC wskazały, że to Wielka Brytania jest największym rynkiem e-delikatesów w Europie. Produkty spożywcze online kupuje aż 23 proc. brytyjskich gospodarstw domowych. Jedną z najsilniejszych sieci oferujących tego typu usługi jest Tesco.

Nie dziwi więc fakt, że sieć stara się coraz mocniej dotrzeć do klienta i uruchomiła wirtualny sklep na lotnisku w Gatwick pod Londynem. Pasażerowie wybierają produkty na specjalnym ekranie dotykowym Tesco, skanując swoimi smartfonami ich kody za pomocą aplikacji sklepu. Pasażerowie określają także adres i dokładny termin, w którym zakupy mają być dostarczone.

Odpowiada to idealnie na coraz mocniejszy trend w handlu: m-commerce, czyli zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Warto wspomnieć, że w ubiegłym roku Tesco rozpoczęło podobny projekt w Seulu, gdzie mieszkańcy mogą robić zakupy za pomocą smartfonów w wybranych stacjach metrach i na przystankach komunikacji miejskiej.

Po wprowadzeniu tego rozwiązania sklep odnotował 130 proc. wzrost sprzedaży detalicznej. Trzeba mieć nadzieję, ze niedługo taki wirtualny sklep pojawi się również w Polsce.

Idą zmiany…

Wszyscy, którzy upatrują dla siebie miejsce na rynku e-FMCG, muszą pamiętać, że od przyszłego roku zmieniają się unijne zasady opisywania żywności i informowania konsumentów o składnikach poszczególnych produktów spożywczych.

Nowe wymagania wiążą się z koniecznością uzupełnienia w e-sklepach informacji o produktach z opakowań, czyli wykaz składników, wartości odżywcze, ilość netto żywności, wszelkie specjalne warunki przechowywania lub warunki użycia. Już nie wystarczy zdjęcie frontu opakowania oraz marketingowy opis. Jedynie data przydatności do spożycia może być w przypadku e-opakowania pominięta.

Z pewnością rzetelne wprowadzanie danych o produktach okaże się pracochłonnym wyzwaniem dla branży e-FMCG. Jednak nie powinno to zniechęcić kolejnych podmiotów do rozpoczęcia swojej działalności w sieci.

Fot. Getty Images

Strona 2 z 2
Poprzedni12
Tagi: badaniae-sklepFMCGsklepsocial marketingsocial media
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In