• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Polacy chętnie rekomendują produkty i usługi

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Polacy chętnie rekomendują produkty i usługi

przez Redakcja Bizrun.pl
17 grudnia 2012
w dziale: Marketing, Marketing
0
0
POLECEŃ
186
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Kliknij, aby zobaczyć

Rekomendacje działają wśród Polaków. 7 na 10 Polaków często rozmawia ze swoimi znajomymi o różnych produktach – wynika z badania agencji Buzz Media i domu badawczego Maison.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Jesteśmy dla siebie wiarygodnym źródłem informacji o markach i produktach – aż 65 proc. Polaków ufa swoim znajomym i liczy się z ich opinią przy wyborze produktów.

Jednocześnie bardzo chętnie przyjmujemy rolę liderów opinii – aż 85 proc. Polaków poleca produkty swoim znajomym. Przy tym jedynie 26 proc. przyznaje, że kieruje się klasyczną reklamą.

Jakie rodzaje produktów najczęściej rekomendujemy?

Najchętniej polecamy znajomym nowości spożywcze (70 proc.), kosmetyki dla dorosłych (67 proc.) oraz sprzęt elektryczny do codziennego użytku (61 proc.).

Ponad połowa Polaków rekomenduje swoim znajomym także produkty chemii gospodarczej, artykuły spożywcze z „wyższej półki”, a także gadżety nowej generacji.

Polacy uwielbiają próbować rzeczy przed zakupem – gdyby mogli, testowaliby praktycznie wszystko: od gadżetów najnowszej generacji (85 proc. chciałoby mieć możliwość sprawdzenia przez kupnem „jak to działa”), przez produkty spożywcze, kosmetyki pielęgnacyjne i kolorowe, produkty dla dzieci, po usługi finansowo-bankowe (58 proc. Polaków deklaruje chęć wypróbowania tego typu usług).

– Komunikacja WoM (word of mouth) była zawsze najskuteczniejszym sposobem oddziaływania na konsumentów, głównie dlatego, że jako pozostająca poza zasięgiem oddziaływania marketingu była postrzegana przez konsumentów jako bardziej wiarygodna niż inne działania marketingowe. Pewnego rodzaju przełomem jest marketing rekomendacji, który znalazł sposób na angażowanie konsumentów nie tylko w testowanie, ale również rozpowszechnianie przez nich opinii na temat otrzymanych produktów i usług, a co najważniejsze, umożliwia śledzenie skuteczności takich działań – komentuje Dominika Maison, założycielka domu badawczego Maison.

Celem projektu było poznanie siły marketingu rekomendacji. Badanie sprawdziło m.in. jak istotnym narzędziem marketingowym może być wykorzystanie ambasadorów marek w tworzeniu wizerunku marki oraz budowaniu grupy jej lojalnych odbiorców. Badacze korzystali z metody CAWI (Computer Assisted Website Interview). Przebadana została reprezentatywna próba ponad tysiąca Polaków powyżej 15. roku życia (dobrana kwotowo ze względu na płeć, wiek i miejsce zamieszkania).

Fot. Getty Images

Tagi: badaniainfografikamarketingrekomendacjeWoM
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In