• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jak zarobić na stronie internetowej?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

sobota, 14 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Jak zarobić na stronie internetowej?

przez Redakcja Bizrun.pl
4 stycznia 2013
w dziale: Internet, Marketing
0
0
POLECEŃ
427
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Prowadzisz blog, forum lub serwis informacyjny? Uważasz, że strona osiągnęła już popularność tak dużą, że z powodzeniem może zacząć na siebie zarabiać? Jeśli tak, sprawdź te możliwości w praktyce.

Ale spokojnie. Na początku, zanim zaczniesz wysyłać oferty do potencjalnych reklamodawców, musisz ustalić, co masz im do zaoferowania. W tym celu powinieneś podłączyć odpowiednie statystyki. Nie będzie to problemem, bo na rynku istnieją zarówno rozwiązania płatne, jak i zupełnie darmowy Google Analytics.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Obserwuj i analizuj

Zbieranie danych statystycznych powinno trwać co najmniej miesiąc, a najlepiej kilka-kilkanaście miesięcy. Dzięki temu będziesz mógł obserwować, jakie zmiany zachodzą w serwisie, czy zyskuje on nowych użytkowników, czy raczej ich traci. Warto także na bieżąco analizować, dzięki jakim słowom kluczowym internauci trafiają na Twoją stronę oraz z jakich stron klikają, by dostać się do serwisu. Dzięki wnikliwemu czytaniu statystyk będziesz mógł na bieżąco udoskonalać stronę.

Statystyki przyniosą Ci także wstępną odpowiedź na pytanie, czy Twój serwis jest atrakcyjny dla reklamodawców. Jeśli chcesz samodzielne pozyskiwać reklamodawców, będą ich interesowały takie dane jak liczba unikalnych użytkowników (UU) w miesiącu (to zawsze mniejsza wartość niż liczba odsłon), długość trwania poszczególnych odwiedzin (czyli po jakim czasie internauci opuszczają stronę) oraz procent odrzuceń (czyli jaka część internautów opuszcza stronę zaraz po wejściu na nią). O idealnej sytuacji możemy mówić wtedy, gdy wartość UU jest wysoka, wizyty trwają średnio powyżej kilku minut, a procent odrzuceń jest niewielki.

Choć za główny miernik atrakcyjności strony wciąż uznaje się liczbę UU, to nie należy się tym do końca przejmować. Jeśli Twoja strona jest skierowana do wąskiego grona odbiorców atrakcyjnych z punktu widzenia reklamodawców (np. menedżerów wyższego szczebla zrzeszonych w klubie golfowym), to w takim przypadku możesz podnieść cenę wyjściową za 1000 wyświetleń reklamy lub za kliknięcie.

CPM czy CPC?

Właśnie model CPM jest najbardziej tradycyjnym sposobem rozliczeń. W tym przypadku jednostką, za którą płaci klient jest 1000 wyświetleń jego reklamy. Łatwo możesz obliczyć, że jeśli Twój serwis notuje 20 tys. odsłon miesięcznie, to wyceniając 1000 wyświetleń na 50 zł, na jednej kampanii reklamowej trwającej miesiąc będziesz mógł uzyskać 1000 zł przychodu.

To, czy cena za jeden CPM będzie wynosiła 1 zł czy 100 zł, to już zależy właśnie od tego, na ile atrakcyjni dla reklamodawców będą czytelnicy Twojego serwisu. Jest to kwestia uznaniowa, w dużym uproszczeniu można jednak założyć, że im mniej „stargetowana” jest grupa docelowa, tym cena za CPM jest niższa.  Reklama na stronie skierowanej „do wszystkich” będzie więc tańsza w przeliczeniu na CPM niż np. reklama na forum dla rodziców dzieci uczących się w szkołach prywatnych, a nawet tańsza niż na popularnej stronie przeznaczonej dla miłośników wędkarstwa.

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: bloggoogleinternetreklama
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Jak wypełnić druk ZUS ZZA? Instrukcja

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In