• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Grywalizacja – czyli zagraj o klienta

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Grywalizacja – czyli zagraj o klienta

przez Redakcja Bizrun.pl
27 stycznia 2012
w dziale: Do poczytania, Rozwój
0
0
POLECEŃ
356
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

„Grywalizacja” nie jest książką o grach, a przynajmniej nie tylko o grach. Jest publikacją o nowoczesnym świecie, w tym o rzeczywistości wirtualnej, która coraz chętniej wkrada się w nasze realne życie. I o tym, jak korzystać mogą z tego firmy i jej klienci.

Po dobrze przyjętych przez rynek „Zakamarkach marki”, Paweł Tkaczyk postanowił zająć się zjawiskiem, które „Harvard Businness Review” uznał za jeden z wiodących trendów marketingowych drugiej dekady XXI wieku.

Powiązane wiadomości

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

Jak dobrze zacząć dzień?

Grywalizacja to wykorzystanie gier w marketingu, ale nie tylko. Autor z pasją przytacza badania dotyczące biologii, psychologii i socjologii, opisując nie tylko mechanizmy typowe dla świata gier komputerowych, planszowych i rozgrywanych w realnych warunkach (np. geocaching), ale ukazując w kontekście rywalizacji i teatralnej scenerii również nasze codzienne życie.

Każdego dnia gramy o uznanie otoczenia, pieniądze czy lepsze miejsce w sklepowej kolejce. Za każdym razem możemy przestrzegać narzuconych przez jakąś grupę reguł lub próbować je omijać. Codzienne życie jest planszą, na której wciąż rozgrywamy nowe partie. Przechodzimy na wyższe poziomy, pokonujemy trudności (zabijamy złe smoki) i zdobywamy punkty.

Jeśli naukę i pracę świadomie potraktujemy jako grę, one także staną się dla nas bardziej fascynujące i zaczną nam sprawiać więcej przyjemności.

Można to wykorzystać w marketingu, angażując klientów w coraz to nowe rozgrywki, do których zaliczyć możemy choćby zasady programów lojalnościowych. Biznes może korzystać z gier również w zarządzaniu zasobami ludzkimi, zamieniając nudną pracę w walkę o punkty, nagrody i dobre miejsce na zakładowej tablicy wyników.

Mało tego! Gry można wykorzystać także w edukacji, by uczniowie chętniej angażowali się w naukę, uczyli się współpracy i zdobywali wiele innych umiejętności przydatnych później w dorosłym życiu.

Paweł Tkaczyk napisał jak to robić. Posługując się licznymi przykładami, pokazał dobre i złe przykłady programów skierowanych do różnych osób. Opisał także różne kategorie graczy i pozytywnych wzmocnień, które sprawiają, że dla różnych typów osobowości inne korzyści z gry będą bardziej motywujące.

„Grywalizacja” w prosty i lekki sposób uczy czytelnika, jak sprawić, by życie stało się wciągającą grą i to grą, na której każdy może korzystać – emocjonalnie bądź finansowo (a najczęściej i emocjonalnie, i finansowo).

Książkę polecam każdemu, kto woli być rycerzem zabijającym smoki niż smokiem, być może gruboskórnym, ale i tak mało odpornym na ataki młodych, inteligentnych rycerzy biegłych w grywalizacji.

Książka ukaże się 30 stycznia nakładem wydawnictwa Onepress.

Marcin Pietraszek

Tagi: grywalizacjaksiążkatkaczyk
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In