• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Nowe banknoty wydajemy oszczędniej

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Nowe banknoty wydajemy oszczędniej

przez Redakcja Bizrun.pl
19 listopada 2012
w dziale: Ciekawostki, Rozwój
0
0
POLECEŃ
222
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Konsumenci wydają więcej, kiedy posługują się starymi, zużytymi banknotami. Zdecydowanie oszczędniejsi bywają, mając w portfelu nowe, niedawno wydrukowane pieniądze – donosi nowy numer „Journal of Consumer Research”.

– Wygląd pieniędzy może zmienić zachowania konsumentów związanie z wydatkami. Zauważyliśmy, że stare banknoty budzą w ludziach pewną niechęć, wydają się im brudne i nieatrakcyjne, dlatego chętnie się ich pozbywają. Tymczasem nowe pieniądze, prosto z drukarni, wzmacniają ich zadowolenie; konsumenci odczuwają coś na podobieństwo dumy z powodu ich posiadania – tłumaczą badający omawiane zjawisko dwaj kanadyjscy profesorowie: Fabrizio Di Muro z Uniwersytetu w Winnipeg i Theodore J. Noseworthy z Uniwersytetu w Guelph.

Powiązane wiadomości

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

Jak dobrze zacząć dzień?

Czy wygląd pieniędzy faktycznie ma tak duże znaczenie? Mówi się przecież, że pieniądz to pieniądz. Jeśli pożyczamy komuś 20 dolarów, jest nam obojętne czy odda ten sam banknot, czy inny, czy też kilka o mniejszym nominale.

Di Muro i Noseworthy przeprowadzili kilkanaście eksperymentów, w których konsumenci – posiadający odpowiednio, nowe lub używane banknoty – proszeni byli o wykonanie kilku zadań związanych z zakupami. Za każdym razem okazywało się, że więcej wydały osoby posługujące się używanymi pieniędzmi. One także chętniej rozmieniały duże nominały.

Autorzy zajęli się też analizą tezy mówiącej, że łatwiej i szybciej wydaje się pieniądze o niskich nominałach, niż o wysokich. Okazuje się, że jest ona prawdziwa, jednak tylko w sytuacjach, kiedy wszystkie posiadane banknoty są nowe lub wszystkie są używane.

Zazwyczaj konsumenci szybciej rozstają się z pieniędzmi, jeśli mają w portfelu cztery banknoty 5-dolarowe, niż jeden 20-dolarowy. Kiedy jednak mają do wyboru niskie nominały prosto z drukarni oraz mocno zużyte wysokie – chętniej pozbywają się tych drugich.

Fot. Getty Images

Tagi: ciekawostkipsychologiazakupy
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In