Assistance dla firm do niedawna oznaczał przede wszystkim pomoc ubezpieczyciela w nagłych wypadkach. Obecnie coraz częściej obejmuje wyspecjalizowane usługi outsourcingowe, wspomagające prowadzenie działalności gospodarczej.
– Logika najnowszych rozwiązań wykracza nieco poza logikę ubezpieczeń, pozwalających na pomoc w naprawieniu powstałej szkody – mówi Artur Kuczmowski, członek zarządu Agent Transfer. – Usługi assistance dla firm, to coraz częściej narzędzie pozwalające zapobiegać potencjalnym trudnościom. Jednym z podawanych w branży przykładów jest potrzeba zapewnienia firmie źródeł finansowania.
– Firmy często starają się pozyskać kapitał, kiedy już są w potrzebie. To zbyt późno. O zapewnienie dostępnej linii kredytowej należy zadbać, kiedy firma jest w dobrej kondycji. Do tego służy m.in. assistance finansowy – dodaje Kuczmowski.
W ofercie rynkowej dostępnych jest już przeszło 20 usług assistance, nie związanych bezpośrednio z likwidacją szkód. Wykupując odpowiedni abonament, firma opłaca de facto dostęp do usług outsourcingowych.
Mogą obejmować one np. obsługę kancelarii prawnej, agenta nieruchomości, czy pomoc IT. Niektóre z rozwiązań – co istotne dla małych i średnich przedsiębiorstw – przełamują także barierę dostępności. Np. znajdujący się w pakiecie „Bezpieczny Biznes” assistance flotowy umożliwia firmom z sektora MSP korzystanie z procedur zakupu samochodów, dostępnych do tej pory wyłącznie dla największych odbiorców.
Koszt niezbyt rozbudowanego pakietu assistance (do 6 usług outsourcingowych) to dla firmy wydatek rzędu kilkuset złotych miesięcznie.
– Dostęp do zewnętrznych specjalistów, przydatnych firmie w różnorakich sytuacjach, jest tańszy w pakiecie, niż gdyby zlecać im tego typu usługi z osobna – tłumaczy Kuczmowski. Inną zaletą outsourcingu z pewnością jest uwolnienie przedsiębiorstwa od zbędnych czynności i procesów.
Fot. Getty Images