Retargetowanie zwiększa skuteczność reklam

Sieć reklamowa Adkontekst podsumowała efekty kampanii prowadzonych z użyciem retargetingu. Dzięki zastosowaniu tej opcji kierowania przekazu, przeciętny użytkownik przebywa na stronie reklamodawcy 3 razy dłużej.

Od ponad pół roku reklamodawcy sieci Adkontekst mają możliwość korzystania z remarketingu (retargeting). Dzięki tej opcji targetowania możliwe jest dotarcie z dedykowanym komunikatem marketingowym do osób, które odwiedziły już wcześniej witrynę reklamodawcy.

Retargeting w Adkontekst dostępny jest w kilku opcjach. Oprócz kierowania przekazu do internautów, którzy odwiedzili stronę (podstronę) reklamodawcy, można przypominać się wszystkim klientom, którzy kliknęli w reklamę, a także wykluczyć osoby, które złożyły już zamówienie.

Oprócz tego ciekawym wariantem retargetingu, szczególnie dla klientów walczących o zasięg, dostępna jest emisja reklam z wykluczeniem dotychczasowych użytkowników. Dzięki temu marketer może skierować kampanię tylko do nowych odbiorców. Dokładne określenie zasad emisji ograniczone jest jedynie wyobraźnią i strategią reklamodawcy.

Opcja retargetowania to obok geolokalizacji, targetowania na kategorie tematyczne lub witryny kolejna z udostępnionych przez Adkontekst metod doprecyzowania emisji kampanii reklamowych. Analizy kampanii prowadzonych z wykorzystaniem remarketingu pokazują, że dzięki niemu można nawet trzykrotnie poprawić wyniki prowadzonych działań reklamowych.

Ponadto korzystanie z retargetingu umożliwia marketerom optymalizację kosztów działań marketingowych dzięki temu, że reklama dociera tylko do klientów, którzy już wcześniej wyrazili zainteresowanie ofertą.

Statystyki jakościowe ruchu uzyskanego dzięki retargetingowi są dużo lepsze niż w przypadku kampanii wykorzystujących standardowe metody targetowania. Przeciętny użytkownik pozyskany na stronę w wyniku działań remarketingowych 3 razy dłużej przebywa na stronie reklamodawcy, ogląda o 36 proc. więcej stron w ramach swojej wizyty, ma niższy o blisko 20 proc. współczynnik odrzuceń i prawie 4 razy częściej dokonuje konwersji.