10 rad dzięki, którym zwiększysz swoją produktywność.

Chcesz efektywnie zarządzać swoim czasem, w pełni wykorzystać potencjał jaki w Tobie drzemie i skutecznie realizować powierzone zadania? Skorzystaj z naszych wskazówek i wskocz na wyższy poziom produktywności.

1. Zrób listę rzeczy do zrobienia. Najlepiej będzie, jak przygotujesz ją dzień wcześniej. Wszystkie zadania pogrupuj od najważniejszych do najmniej ważnych i sukcesywnie wykreślaj z listy to, co udało ci się zrobić.

2. Nagradzaj się za wykonanie dużych zadań. Wizja aromatycznej kawy i ciastka w ulubionej kawiarni po zakończonej pracy potrafi zmotywować. Niech to będzie coś, co pomoże ci się odprężyć i zrelaksować.

3. Unikaj rzeczy, które rozpraszają Twoją uwagę. Lubisz zaglądać na Facebooka lub sprawdzasz maila kilka razy w przeciągu godziny? Zrób to gdy uda ci się wykonać zadanie. Takie rzeczy niesamowicie zaprzątają uwagę i dekoncentrują, co przekłada się na efektywność.

4. Zacznij działać z samego rana. Twoja lista rzeczy do zrobienia jest długa? Sukcesywnie ją zmniejszaj zaraz po przyjściu do pracy. Około godziny 11 okaże się, że lista skróciła się o ponad połowę, a Ty spokojnie dokończysz resztę zadań bez obawy, że zabierzesz pracę do domu.

5. Rób przerwy. Daj sobie chwilę wytchnienia, gdy zakończysz kolejne zadanie. Według Tony’ego Schwarz’a, autora „The Way We’re Working Isn’t Working” warto robić przerwy po 90 minutach pracy. Dzięki krótkiej przerwie utrzymasz koncentrację na wysokim poziomie.

6. Skup się na jednym zadaniu. Unikaj wielozadaniowości, bo negatywnie wpływa to na wydajność oraz jakość wykonywanych zadań.

7. Daj się pochwalić! Komplementy i słowa uznania wpływają na poczucie własnej wartości, więc pozwól, aby inni docenili to, co robisz. Gdy czujesz się w czymś dobry, masz większy zapał do pracy.

8. Podziel duże zadania na mniejsze etapy. Psychologowie udowodnili, że łatwiej wykonać kilka mniejszych zadań, niż zrealizować jedno duże.

9. Deleguj zadania, których nie musisz robić. Skup się na konkretach i mniej ważne zadania staraj się przekazywać innym, aby realizować tylko najważniejsze rzeczy.

10. Uporządkuj przestrzeń wokół siebie. Porządek w miejscu pracy sprawi, że łatwiej będzie ci się skoncentrować podczas pracy.

Wprowadź tych kilka prosty zasad do swojego życia i przekonaj się, że efektywne zarządzanie czasem to nie mit. Powodzenia!