• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Trzecie miejsce zjednoczy Twoich klientów

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Trzecie miejsce zjednoczy Twoich klientów

przez Redakcja Bizrun.pl
1 czerwca 2012
w dziale: Marketing, Marketing
0
0
POLECEŃ
104
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

W trzecim miejscu spędzasz wolny czas, lansujesz się, chodzisz na randki, spotykasz przyjaciół. Jeśli więc jakieś miejsce jest dla Ciebie „tym trzecim”, automatycznie stajesz się jego ambasadorem.

Dobrze, jeśli Twoja marka przynależy do jednego z trzech miejsc.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Pierwsze to dom, jeśli klienci doświadczają związku z Twoimi produktami bądź usługami w domowym zaciszu (np. jedzą kupione od Ciebie ciastka lub siedzą w fotelu z Twojego sklepu). Drugim jest praca – z nim będą się wiązały wszelkie urządzenia biurowe, a także usługi biznesowe.

Istnieje wreszcie trzecie ważne emocjonalnie miejsce – przestrzeń społeczna, w której dobrowolnie przebywamy, gdy opuszczamy dom i pracę (to co innego niż przychodnia zdrowia lub urząd, gdzie udajemy się z poczuciem przymusu).

Pojęcie „trzeciego miejsca” wprowadził w latach `80 socjolog Ray Oldenburg – miał on na myśli miejsce odpoczynku od obowiązków, miejsce, w którym można oglądać innych i pokazać się im. To także lokalizacja, w której często podtrzymujemy społeczne więzi.

Tradycyjnie do trzeciego miejsca zaliczyć można kawiarnie, kluby… Dziś jednak rolę taką próbują pełnić także galerie handlowe, a niektórzy za trzecie miejsce uznają np. portale społecznościowe. Facebook czy Twitter dla wielu osób może być przecież odskocznią od rutyny i wiązać się z towarzyską aktywnością.

Jeśli chcesz, aby również Twoja marka kojarzyła się klientom z ich trzecim miejscem, powinieneś zatroszczyć się przede wszystkim o dwie kwestie.

1) Stworzone przez Ciebie miejsce powinno wyzwalać dobrowolną aktywność. Bez względu na to czy chodzi o serwis internetowy, restaurację czy sklep, klienci powinni czuć potrzebę, by się w nim pojawiać. Dlatego tak ważna jest atmosfera, design, ale też konkursy, promocje, które skojarzą przebywanie w tej wirtualnej lub realnej lokalizacji z czymś przyjemnym.

2) Jedną z zachęt do pojawiania się w trzecim miejscu musi być aspekt społeczny. Niech będzie to miejsce, w którym można spotkać się nie tylko z życzliwą i pomocną obsługą, ale i przyjaciółmi. Wówczas z punktem tym będą wiązały się miłe, osobiste wspomnienia.

Z zasady trzeciego miejsca chętnie korzysta wiele światowych i lokalnych marek.  Jednym z propagatorów idei trzeciego miejsca jest Starbucks. Dla Howarda Schultza – założyciela tej sieci kawiarni – niezwykle ważne było, aby klienci stali się fanami marki. Dobrze wiedział, że osoba, dla której jego kawiarnia jest trzecim miejscem, to ktoś więcej niż zwykły klient. To klient, który wraca, czasem z przyjaciółmi, a przez to staje się żywą reklamą firmy. To osoba emocjonalnie związana z przyrządzaną tam kawą, kawiarnią i pracującymi w niej baristami. Organizowanie działalności kawiarni wokół idei trzeciego miejsca to jeden z najważniejszych elementów sukcesu Starbucksa.

Jeśli uda Ci się sprawić, by również Twój lokal lub strona internetowa stały się przestrzenią, w której miło jest spędzać wolny czas, spotykać się, nawiązywać i rozwijać kontakty, wówczas masz szansę wnieść istotną wartość do życia Twoich klientów. A wówczas Twoja marka zajmie zasłużone, trzecie miejsce w ich codzienności.

Marcin Pietraszek

Fot. Getty Images

Tagi: marketingobsługa klienta
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In