• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

2013 rokiem bankowych fuzji. Co dalej?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

2013 rokiem bankowych fuzji. Co dalej?

przez Redakcja Bizrun.pl
17 lipca 2015
w dziale: Aktualności, Banki i ubezpieczenia, Finanse
0
0
POLECEŃ
450
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Obiegowa opinia głosi, że proces koncentracji polskiego sektora bankowego nie przynosi klientom korzyści. Tymczasem konsolidacje banków to szansa – zarówno dla instytucji finansowych, jak i dla osób, które są przez nie obsługiwane. Cieszyć powinien zatem fakt, że na rodzimym rynku jest wciąż miejsce na fuzje.

 

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Firma doradcza ZEB, po przeanalizowaniu 2,5 tysiąca transakcji dokonanych w polskich bankach na przestrzeni dwudziestu lat, stwierdziła, że regularne konsolidacje w dłuższej perspektywie są niezbędnym warunkiem osiągania i utrzymywania przewagi konkurencyjnej. Wniosek ten jest podstawą do obalenia mitu, jakoby konsolidacja służyła jedynie za koło ratunkowe w kryzysowych czasach. Czy w Polsce mamy szansę na kolejne połączenia banków? Tak, bo jak stwierdziła w swoim raporcie agencja Bloomberg, względnie niski stopień koncentracji polskiego sektora finansowego stwarza bankom szansę na dalsze przejęcia w branży.

Goniąc zachodnią normę

Fuzje banków to na Zachodzie norma, tamtejsze rynki zdominowane są przez kilka potężnych grup kapitałowych. W Polsce w ostatnich latach również dokonano przejęć kilku dużych marek, m.in. Dominet, Fortis, Allianz czy AIG. Ale fuzje nie muszą dokonywać się wyłącznie między konkurencyjnymi bankami, konsolidacje mogą przebiegać również w ramach jednej grupy finansowej. Tak stało się pod koniec stycznia, kiedy Deutsche Bank Polska S.A. połączył się z Deutsche Bank PBC S.A., tworząc jedną organizację pod nazwą Deutsche Bank Polska S.A.

– Integracja obu organizacji pozwoliła nam stworzyć silny uniwersalny bank, kierujący kompleksową ofertę produktów i usług do klientów indywidualnych, biznesowych, korporacyjnych i instytucjonalnych – tłumaczy dr hab. Krzysztof Kalicki, prezes skonsolidowanego Deutsche Bank w Polsce. – Tym samym podtrzymujemy naszą dotychczasową strategię, koncentrując się na kontynuacji kierunków realizowanych dotychczas przez oba nasze banki. Z aktywami na poziomie niemal 35 mld zł należymy obecnie do najbardziej liczących się instytucji finansowych w Polsce – dodaje szef Deutsche Bank Polska S.A.

Fuzja, czyli korzyść dla klienta

Przewiduje się, że kolejne lata przyniosą dalsze fuzje w sektorze bankowym w Polsce. Co to oznacza dla klientów? Silni inwestorzy będą mogli zapewnić środki na rozwój instytucji finansowych i innowacje produktowe. Konsolidacja to zazwyczaj zmiany w ofercie, a co za tym idzie – w cennikach. W efekcie klienci dostają szansę skorzystania z atrakcyjniejszych usług w niższej cenie.

Połączenie pełne zalet

Połączenie dokonane w ramach Grupy Deutsche Bank w Polsce potwierdza, że klienci mogą zyskać na fuzjach. Deutsche Bank stawia sobie za cel kompleksową obsługę klientów indywidualnych, biznesowych, korporacyjnych i instytucjonalnych. Chce doradzać, występować w roli eksperta i partnera, wspierać rodzimy biznes i napędzać polską gospodarkę. Deutsche Bankowi zależy, aby jego klienci realizowali swoje finansowe aspiracje. Stworzenie jednej silnej instytucji finansowej w drodze konsolidacji pozwala na osiągnięcie tych celów. Fuzja z końca stycznia 2014 roku sprawiła, że klienci mają do dyspozycji uniwersalny bank, światowego eksperta oferującego profesjonalizm i międzynarodowe kompetencje, bazującego na wieloletnim doświadczeniu jednej z największych na świecie instytucji finansowych.

Tagi: bankifinansefuzjeprognozaprognozy
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In