Pracownicy-klienci-dostawcy to jeden wspólny ekosystem, w którym każdy element wpływa na dwa pozostałe.
Społeczność
Twoja organizacja jest elementem miasta, w którym funkcjonuje, dlatego powinna uczestniczyć w akcjach ważnych z lokalnego punktu widzenia. Biznes społecznie odpowiedzialny wiąże się ze wspieraniem lokalnych inicjatyw, działalnością dobroczynną, organizacją wydarzeń wspierających talenty itp. Twoja firma może zrobić wiele dobrego dla innych.
Ekologia
Działając w danym środowisku, zużywasz jego zasoby. Dołóż jednak starań, by nie oznaczało to bezlitosnego wykorzystywania przyrody.
Staraj się, by proces tworzenia Twoich produktów i świadczenia usług uwzględniał zasady ochrony środowiska. Tam gdzie tylko technika na to pozwala, wykorzystuj recykling i organizuj działalność firmy w jak najmniej inwazyjny sposób.
Wspieraj także akcje i inicjatywy, które mogą pozytywnie przysłużyć się ochronie natury.
Będąc społecznie odpowiedzialnym, dajesz przykład innym, stajesz się wzorem mądrego i etycznego postępowania. Pokazujesz, że interesuje Cię nie tylko zysk, ale także społeczność, w której żyjesz i miejsce, w którym pracujesz.
MP
Fot. Getty Images