• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Grywalizacja – jak stworzyć dobrą grę?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Grywalizacja – jak stworzyć dobrą grę?

przez Redakcja Bizrun.pl
28 stycznia 2013
w dziale: Marketing, Marketing
0
0
POLECEŃ
111
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Jeśli decydujemy się zaangażować konsumenta w przygodę z marką wykorzystując do tego grę umieszczoną na Facebooku, Nk.pl czy własnej stronie www, pamiętajmy o kilku kluczowych zasadach.

1) Gra powinna mieć cel. Cel marketingowy. Choć to „oczywista oczywistość”, to warto jednak przypomnieć, że jak każde działanie marketingowe, gra powinna być skierowana do konkretnej grupy docelowej i zapewniać realizację wymiernych efektów.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

To warunkuje wykorzystywane mechanizmy, motywatory, czas udostępnienia, nagrody i praktycznie wszystkie inne jej elementy. Dlatego przygotowanie dobrej gry powinno rozpocząć się od przygotowania dobrego briefu.

2) Gra powinna być grywalna. Pojęcie to odnosi się do ogółu mechanizmów, zasad i schematów, które powinny być skonstruowane w taki sposób, by dostarczać jak najwięcej przyjemności i satysfakcji z gry.

W tym sensie bardzo istotne jest także zrównoważenie umiejętności gracza z poziomem trudności gry oraz jego stopniowe zwiększanie, wraz z nabieraniem coraz większej wprawy. Czyli im dłużej gramy, tym jesteśmy lepsi, natomiast gra wcale nie staje się łatwiejsza.

3) Gra powinna być wspierana. Wsparcie kampanią promocyjną i mechanizmami umożliwiającymi graczom wzajemne polecanie sobie gry pomoże zapewnić jej jak największy zasięg w ramach grupy docelowej.

Patrząc jednak na ten aspekt przez pryzmat budżetu, którym dysponujmy, warto przeznaczyć nieco więcej na przygotowanie samej gry, nawet kosztem nakładów na kampanię.

Wypromowanie kiepskiej gry wśród szerokiego grona odbiorców spowoduje u nich poczucie niedosytu bądź zawodu, natomiast świetna koncepcja sama zdobędzie wiernych fanów.

4) Gra powinna bazować na znanych mechanizmach. Oparcie gry o posiadane przez specjalistyczne agencje silniki przyspiesza jej powstanie, eliminuje potencjalne błędy i gwarantuje łatwość zaangażowania uczestników, którzy dzięki znanym mechanizmom szybko się w niej odnajdą.

5) Gra powinna uzupełniać inne działania. Świetnym przykładem może być angażowanie w proste gry np. w trakcie ładowania zaawansowanych elementów serwisu internetowego lub uatrakcyjnianie rozbudowanych konkursów podetapami w postaci gier, które pozwolą uczestnikom zdobyć dodatkowe punkty.

Analizując efektywność realizowanych ostatnio projektów warto zauważyć, że coraz większym powodzeniem cieszą się gry i aplikacje oparte o szeroką interakcję z marką, które często łączą w sobie elementy konkursowe i wymagają większej aktywności niż tylko sprawne posługiwanie się myszką.

Chodzi w nich zwykle o wykonywanie konkretnych zadań, takich jak np. projektowanie, tworzenie opisów rysowanie, przesyłanie zdjęć czy montaż filmów. Ich dodatkowym plusem jest pełniejsze zaangażowanie konsumenta w świat marki oraz ogromny potencjał wirusowy bazujący na chęci dzielenia się swoją twórczością ze znajomymi.

Idąc dalej tym tropem, dochodzimy do pojęcia grywalizacji, rozumianej jako wykorzystywanie zachowań i mechanizmów znanych z gier w prawdziwym życiu. W efekcie konsument podejmuje działania w świecie rzeczywistym, wspierając się narzędziami on-line.

Jeden z najlepszych tego przykładów związany jest z wprowadzeniem przez Nissana w zeszłym roku do produkcji elektrycznego modelu Leaf. Poza wykorzystaniem w jego wnętrzu elementów doskonale znanych użytkownikiem konsoli do gier (np. charakterystycznego joysticka oraz widoku wstecz zbliżonego do tego znanego z gier wyścigowych), Nissan stworzył aplikację, która pozwala rywalizować ze znajomymi na polu ekologicznej jazdy.

Im oszczędniej jeździmy, tym więcej drzew pokazuje się na wyświetlaczu, a informacje o naszych osiągnięciach przekazywane są innym. Co więcej, Nissan zobowiązał się faktycznie posadzić owe drzewa, a my – poprzez wspomnianą aplikację – możemy wybrać ich lokalizację.

W ramach projektu założono też współpracę kierowców w zakresie wzajemnego użyczania sobie energii. Dzięki temu łatwo można powiększyć zasięg każdego z samochodów.

Choć ogromne projekty biznesowe wykorzystujące gry, jak również sukcesy biznesowe największych ich producentów, takich jak Zynga, Electronic Arts czy polski CD Projekt RED, rozbudzają wyobraźnię, to z codzienną marketingową rzeczywistością nie ma to zbyt wiele wspólnego.

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: advergaminggrygrywalizacja
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In