• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Grywalizacja – jak stworzyć dobrą grę?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Grywalizacja – jak stworzyć dobrą grę?

przez Redakcja Bizrun.pl
28 stycznia 2013
w dziale: Marketing, Marketing
0
0
POLECEŃ
111
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

WAŻNE! Przeciętny budżet przeznaczany na produkcję gry, to w Polsce kilkanaście tysięcy złotych. Wiele z nich to np. stosunkowo proste w przygotowaniu quizy, puzzle lub gry zręcznościowe, które jednak z powodzeniem realizują swoje cele.

Nawet nieskomplikowana produkcja, w której pojedyncza rozgrywka trwa kilkadziesiąt sekund, może wciągnąć użytkownika na kilka godzin. Zróżnicowanie fabuły oraz ilość dostępnych mechanizmów powoduje, że w gry inwestują firmy z każdej branży – od samochodowej, przez masowe FMCG, finanse i ubezpieczenia, aż po farmaceutyczną.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Ze względu na koszty, najpowszechniej wykorzystywaną w ich tworzeniu technologią jest Flash, natomiast z racji dostępności pod wszystkimi urządzeniami mobilnymi coraz większą popularność zdobywa HTML 5.

Bardzo istotnym aspektem jest regulamin, który wprowadza jasne zasady całej rozgrywki. Jego przygotowanie warto zlecić agencji i przejrzeć z prawnikiem specjalizującym się w obszarze marketingu interaktywnego. Pamiętajmy też o konieczności zaakceptowania regulaminu przez użytkowników, jeszcze przed przystąpieniem przez nich do gry.

Po stronie agencji warto także zostawić kwestię kontaktu z uczestnikami oraz dystrybucji nagród. Doświadczeni partnerzy będą w stanie doradzić odpowiednie rozwiązania związane z odprowadzaniem podatku od nagród czy kwestiami przetwarzania danych osobowych graczy.

Promowanie naszej marki możliwe jest w grze na wiele różnych sposobów.

1) Product placement, czyli umieszczanie w grze obrandowanych elementów, takich jak np. bonusy uzupełniające energię czy otwierające nowe możliwości.
2) Wykorzystanie „brand hero” (bohatera reprezentującego markę – przyp. Bizrun.pl), zwykle jako wiodącej postaci w grze.
3) Billboardy reklamowe stanowiące naturalny element gry i dodające jej autentyzmu (np. bandy wokół boiska piłkarskiego).
4) Formaty displayowe otaczające grę lub uruchamiane w trakcie jej ładowania. Jako kolejna nieinwazyjna forma (użytkownik i tak przecież oczekuje na załadowanie się gry) jest dobrze odbierana przez graczy i niezwykle skuteczna.

Umieszczanie gier w obrębie profilu marki w serwisach społecznościowych daje nam dodatkowe możliwości jej promowania oraz ułatwia komunikację z uczestnikami.

W każdym praktycznie wypadku warto stosować takie mechanizmy jak postowanie na wall’u związane z uruchomieniem gry lub przechodzeniem kolejnych jej etapów, zachęcenie do zapraszania znajomych promowane dodatkowymi bonusami, gromadzenie adresów e-mail (posłużą nam do promocji kolejnych etapów gry bądź do innych działań marketingowych i sprzedażowych), rankingi znajomych wzmagające chęć rywalizacji czy przyznawanie specjalnych odznak (badge).

Rozmowy na temat gry prowadzone na naszym fan-page’u i w komentarzach przyciągają do niej kolejnych graczy oraz uatrakcyjniają cały profil, szczególnie wtedy, gdy brakuje nam nowych ciekawych treści.

Świadomość szerokich możliwości wynikających z wykorzystania gier w naszych działaniach marketingowych powinna być podstawą do spotkania z agencją i wspólnego określenia celów, które chcemy za ich pomocą osiągnąć. Zwykle w ramach stosunkowo niewielkiego budżetu będziemy w stanie znacząco uatrakcyjnić naszą komunikację, znacznie dłużej zatrzymać konsumentów na profilu w serwisie społecznościowym lub stronie www, a nawet osiągnąć wymierne efekty sprzedażowe.

Tomasz Glinka – współzałożyciel Hotchili

Artykuł opublikowany został w numerze 5(6)/2012 Online Marketing

Strona 2 z 2
Poprzedni12
Tagi: advergaminggrygrywalizacja
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In