• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jak napisać brief reklamowy?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

sobota, 8 listopada, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Jak napisać brief reklamowy?

przez Redakcja Bizrun.pl
16 października 2012
w dziale: Marketing, Reklama
0
0
POLECEŃ
1.3k
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Czasem jego stworzenie to przymus, ale warto się nad nim pochylić nawet wtedy, gdy nikt briefu od Ciebie nie wymaga.

Brief w branży reklamowej oznacza dokument przygotowywany przez klienta dla agencji reklamowej, w którym określa on swoje oczekiwania dotyczące kampanii. Ten dokument ma dać pracownikom agencji orientację co do zakresu działalności firmy, a także pomóc w przygotowaniu oferty odpowiadającej wizji klienta.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Przygotowanie briefu będzie konieczne, jeśli chcesz podjąć współpracę z agencją reklamową. Nawet jednak, jeśli prowadzisz małą firmę i wszystkie działania promocyjne realizujesz sam, warto, abyś napisał brief. Dzięki temu złożysz swoją wiedzę, wnioski i pomysły w spójną całość, a kampania zyska sprecyzowany kierunek.

1. Przedstaw produkt lub usługę

Jeśli tworzysz brief dla agencji, zacznij od napisania paru słów o swojej firmie – przedstaw zakres jej działalności i to, co uważasz za szczególnie ważne. Jeśli przygotowujesz go dla siebie, od razu przejdź do opisania produktu lub usługi, których ma dotyczyć kampania.

– Do kogo kierowana jest oferta?
– Co wyróżnia produkt/usługę spośród innych?
– Gdzie można dokonać zakupu lub złożyć zamówienie?
– Jakie są dotychczasowe wyniki sprzedaży?

2. Opisz konkurencję

Przeanalizuj rynek. Poświęć nieco uwagi swoim konkurentom i poszukaj odpowiedzi na kilka pytań.

– Czym różni się oferta konkurentów od twojej?
– Jakie wyniki sprzedażowe osiągają konkurenci?
– W czym są lepsi od Twojej firmy?
– W jakich aspektach Twoja oferta przebija ofertę konkurentów?

3. Określ cechy produktu

Jeszcze raz przyjrzyj się swojemu produktowi lub usłudze. Znajdź cechy szczególne. Znajdź słabe i mocne strony, a także szanse i zagrożenia związane z Twoją ofertą (analiza SWOT). Kampania będzie oczywiście służyła wykorzystaniu szans. Skupiać się ona będzie na nadawaniu komunikatów służących podkreśleniu atutów i ukryciu wad Twojej oferty, niemniej wcześniej trzeba mieć ich świadomość.

4. Wyznacz cel kampanii

Zastanów się nad tym, po co w ogóle planujesz kampanię reklamową. Tym celem może być, ale wcale nie musi, wyższa sprzedaż. Możliwe jednak także, że na danym etapie rozwoju firmy ważniejsza będzie np. poprawa wizerunku lub zwiększenie rozpoznawalności marki. Postaraj się wyznaczyć jeden konkretny cel; nie rozdrabniaj się.

Strona 1 z 2
12Następny
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

    Bizrun.pl

    2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
    Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

    Nasze projekty

    Obserwuj nas

    No Result
    View All Result

    2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
    Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In