• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Kiedy należy przeprowadzić rebranding?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Kiedy należy przeprowadzić rebranding?

przez Redakcja Bizrun.pl
26 marca 2013
w dziale: Marketing, Marketing
0
0
POLECEŃ
581
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Zmiana wizerunku jest jednym ze sposobów na uzyskanie przewagi rynkowej. Skuteczny rebranding powinien bardziej wyróżnić markę wśród konkurencji i być zgodny z misją i strategią działania firmy.

W przypadku Żywca rebranding marki ma pomóc w lepszej komunikacji z grupą młodszych klientów. Jest to tylko jedna z sytuacji, w których przeprowadzona odpowiednio zmiana wizerunku może przynieść oczekiwane efekty.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Czas zmienić wizerunek

Na wizerunek składa się suma ocen, odczuć i wartości, jakie otoczenie przypisuje firmie. Na elementy kształtujące wizerunek firmy składają się: identyfikacja werbalna (nazwy, slogany, hasła) i wizualna (logo, system identyfikacji wizualnej), formy komunikacji marketingowej (materiały marketingowe, reklamowe i promocyjne) oraz zbiór zachowań pracowników i reprezentantów firmy (zwany także kulturą organizacji).

Pozytywny wizerunek firmy przekłada się na jakość i efektywność prowadzonego biznesu. Odpowiednio ukształtowana świadomość marki wspiera działania rynkowe. Jednak otoczenie podlega nieustannym zmianom, zmienia się też konkurencja. To wszystko musi uwzględniać wizerunek firmy (zmiana CPN na Orlen).

Powody, dla których należy rozważyć zmianę wizerunku można podzielić na kilka grup. Pierwsza obejmuje przyczyny wynikające ze zmiany strategii biznesowej firmy. Rozszerzenie działalności na nowe rynki (także zagraniczne), wprowadzanie nowych ofert czy próby dotarcia do nowych grup odbiorców – wszystko to wymaga przeprowadzenia rebrandingu.

Innym powodem mogą być zmiany własnościowe – fuzje, sprzedaż (np. Orange). Także zmiana profilu działalności wymusza konieczność zmiany wizerunku.

Rebranding może być także sposobem na przywrócenie utraconego wizerunku. Na taki stan rzeczy mogą wpływać działania konkurencji lub błędy własne. Wpadki z produktem lub serwisem mogą poważnie nadszarpnąć reputację firmy (np. konieczność przeglądu tysięcy aut z powodu wykrytej wady produkcyjnej przez producenta).

Żywiec jeszcze żywszy

Piwna marka zmieniła logo, opakowania, ograniczyła kolorystykę – zmiany uwzględniają materiały reklamowe i promocyjne. Celem jest dotarcie do grupy odbiorców 25-35 lat. Pozycjonowanie zakłada usytuowanie marki w segmencie premium. Jednocześnie zmiany mają ukazywać połączenie tradycji z nowoczesnością.

Poza nowym krojem liter i pozbyciem się złotej ornamentyki, zwraca uwagę błąd (czy też celowy zabieg) w nazwie. W poprzedniej wersji litera „Ż” była z kropką, zgodnie z ogólnym trendem językowym. Teraz pojawiła się jeszcze „poprzeczka”. O ile taki zapis litery (tylko z poprzeczką) jest zgodny z zasadami, chociaż stosowany głównie w piśmie odręcznym, to użycie kropki i poprzeczki jednocześnie tworzy nieznaną literę w polskim alfabecie. Niezależnie od tego, czy błąd był zamierzony czy nie – efekt zainteresowania już uzyskano…

Poza zmianą logo, nieco inaczej wygląda para w strojach ludowych „tańcząca” na butelkach i puszkach. Tancerze mają wyglądać bardziej nowocześnie, ale czy tak jest – można się spierać. Do tego nowa faktura tłoczeń, zawleczka ze wskaźnikiem temperatury piwa i srebrna kolorystyka – mają zachęcić do sięgnięcia po nowego Żywca.

Kiedy zmiana przynosi efekt?

Rebranding marki to coś więcej niż tylko zmiany identyfikacji wizualnej. Musi pojawić się inne myślenie o marce, poszukiwanie nowych wartości i elementów zapewniających przewagę. Konsekwencje rebrandingu mogą być odczuwalne stosunkowo szybko, ale oddziałują też długofalowo.

Wizerunek jest podstawą skutecznego marketingu, a tylko taki wspiera strategię biznesową, co przekłada się na osiąganie celów rynkowych. Budowanie marki to proces ciągły. Dobre zarządzanie wizerunkiem jest inwestycją, bo ma bezpośrednie przełożenie na efekty biznesowe. Wprowadzenie nowego wizerunku jest kosztowne, ale osiągnięcie przewagi na piwnym rynku jest tego warte.

Znając poprzednie kampanie reklamowe Żywca, należy oczekiwać także odświeżonych pomysłów kreacyjnych. Bo nawet wędkarze wiedzą, że łowienie na żywca nie zawsze przynosi efekt.

Jerzy Danilewicz – www.metaforyka.pl

Tagi: markarebranding
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In