• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera
Kto kupuje w sklepach internetowych?

Kto kupuje w sklepach internetowych?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Kto kupuje w sklepach internetowych?

przez Redakcja Bizrun.pl
18 stycznia 2013
w dziale: Marketing, Sprzedaż i obsługa
0
Kto kupuje w sklepach internetowych?
0
POLECEŃ
387
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Polak dobrze wykształcony, przed 30. rokiem życia, mieszkaniec dużego miasta, pracujący i pozostający w związku – to profil przeciętnego konsumenta internetowego.

Wirtualne półki w większości przeglądają osoby, które nie mogą obyć się bez codziennej dawki internetu, po równo kobiety, jak i mężczyźni.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

W sieci kupuje już 13,5 mln Polaków w wieku 15 i więcej lat, czyli ponad 40 proc. społeczeństwa we wskazanym przedziale wiekowym. Najwięcej osób, które decydują się na zakupy przez internet, to stali użytkownicy sieci, będący online codziennie lub prawie codziennie. Z minimalnie mniejszą częstotliwością, bo kilka razy w tygodniu, w sieci surfuje co ósmy e-konsument. Tylko 6 proc. deklaruje, że korzysta z internetu rzadziej.

– Klienci sklepów internetowych to w większości osoby, które korzystają z internetu na co dzień, a nie od przypadku. Warto zauważyć, że wśród e-konsumentów dominują osoby
w wieku do 29 lat – stanowią one aż 45 proc. tej grupy – analizuje Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU SA.

Co trzeci klient internetowy pochodzi z południowych regionów Polski, a niemal co czwarty zamieszkuje w centrum kraju. Najmniejsza liczba e-konsumentów jako miejsce zamieszkania wskazuje północ Polski (11 proc.).

Ponadto, wg badań przeprowadzonych dla PayU, fani zakupów w sieci to przede wszystkim mieszkańcy miast. Więcej niż co trzeci (36 proc.) pochodzi z metropolii liczących więcej niż 100 tys. osób, a ponad połowa (56 proc.) z ośrodków posiadających więcej niż 20 tys. mieszkańców.

Zobacz infografikę
Zobacz inforgrafikę

Wirtualne półki przeszukują w równej mierze obie płcie – na zakupy internetowe wybiera się 50 proc. mężczyzn i tyle samo kobiet. Większość e-konsumentów to osoby żyjące w związku małżeńskim lub partnerskim, co deklaruje aż 55 proc. badanych.

Status singla posiada czterech na dziesięciu kupujących w sieci, podczas gdy na tle ogółu społeczeństwa osoby wolne stanowią tylko 27 proc. Pozostali kupujący to rozwodnicy lub żyjący
w separacji.

Klienci sklepów internetowych w Polsce w przeważającej części deklarują się jako osoby posiadające wykształcenie co najmniej średnie lub policealne (72 proc.). Co trzeci fan zakupów w sieci posiada dyplom ukończenia studiów wyższych.

Konsumenci internetowi to w większości osoby pracujące, oceniające swoją sytuację materialną jako średnią. Wśród fanów e-zakupów dość silną reprezentację stanowią jednak osoby, które są zadowolone ze stanu swojego konta w banku – tak uważa aż co trzeci konsument. W złej kondycji finansowej znajduje się zaledwie 9 proc. kupujących w sieci, przy czym udział takich osób wśród ogółu badanych wynosi 20 proc.

Najsilniejsza grupa osób, które kupują przez internet, to tak, jak wśród ogółu osób w wieku 15 i więcej lat, pracownicy fizyczni oraz reprezentanci branży administracji i usług. Obie grupy stanowią łącznie nieco ponad 40 proc. klientów internetowych. Trzecią największą grupą społeczną są studenci oraz uczniowie.

Co ósmy klient internetowy to przedstawiciel szczebla kierowniczego lub specjalista,
a niemal co dziesiąty jest prywatnym przedsiębiorcą.

Badanie dla PayU przeprowadziła agencja TNS Polska.

Tagi: badaniae-commercee-zakupytrendy
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In