• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Prezenty jako… forma marketingu

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Prezenty jako… forma marketingu

przez Redakcja Bizrun.pl
31 stycznia 2013
w dziale: Marketing, Marketing
0
0
POLECEŃ
422
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Wielkie marki robią to od zawsze – tworzą próbki swoich produktów, które następnie dystrybuują do swojej grupy docelowej. Na uwadze mają bowiem zbudowanie emocjonalnej więzi z odbiorcami.

Dawanie prezentów jest zakorzenione w historii ludzkości od tysięcy lat. Jedyne, co uległo zmianie, to sama forma prezentu, bo emocje związane z obdarowywaniem i ich społeczny wymiar pozostał taki sam.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Obdarowywanie zaczyna więc być postrzegane przez marki jako sposób na dotarcie i nawiązanie relacji z konsumentami. Bob Garfield, znany komentator i analityk w temacie reklamy i marketingu twierdzi, że jesteśmy teraz w erze relacji.

– Myślę, że jednym z najlepszych sposobów na utworzenie lub wzmocnienie relacji jest podarowanie prezentu – mówi Garfield.

Pozytywne szeptanie

David Cahill napisał przekonujące porównanie modeli biznesowych Carbonite i Dropbox pod kątem wydatków na zdobycie nowego klienta.

Carbonite wydaje w tym celu do 97 dolarów, a Dropbox 1,20 dolara. Dlaczego? Dropbox daje użytkownikom swój produkt za darmo (dysk wirtualny o pojemności do 2 GB) i zwiększa jego globalną reputację, co tworzy sieć wzajemnych poleceń i samonapędzającą się machinę pozyskiwania klientów.

Dlaczego firmy zaczynają rozdawać darmowe prezenty? Ponieważ to działa. Dając prezent w postaci kart upominkowych, czy próbek produktów lub kwoty na ich zakup, podsuwa się konsumentowi ofertę, której trudno się oprzeć. Przy takim podejściu do marketingu relacje marka-konsument zostają wzmocnione i zacieśnione.

Wyróżnij się!

Konsumenci są bombardowani coraz większą ilością ofert, co sprawia, że stają się mniej wrażliwi i podatni na przekaz. Aby zachować konkurencyjność, sprzedawcy będą musieli przesunąć środki przeznaczone na finansowanie kuponów zniżkowych i promocji, na znacznie bardziej efektywny marketing prezentowy.

Dając kupującym prezent, firmy mają w rękach skuteczne narzędzie, które jest w stanie zmienić zachowania konsumentów i stworzyć nowe, dochodowe interakcje w skali, jakiej potrzebują. Klienci z kolei czują szczególny związek ze sprzedawcą, który prowadzi do przyszłej lojalności wobec marki.

Jak to się robi w Polsce?

Na rodzimy rynek gift marketing wprowadza Let Me Pay – platforma dedykowana prowadzeniu multimedialnych, targetowanych kampanii reklamowych z wykorzystaniem mobilnych prezentów. Ów prezent to nic innego, jak reklama multimedialna, do której przypisana jest kwota pieniężna odpowiadająca wartości drobnego prezentu, błyskawicznie przelewana na konto bankowe odbiorcy. Takie rozwiązanie pozwala na zakup reklamowanego produktu w rzeczywistym świecie, przetestowania i przekonania się do niego.

Z perspektywy reklamodawcy, korzystanie z platformy jest niezwykle proste i daje nieograniczone możliwości dotarcia do potencjalnych klientów: można zarządzać przekazywaniem mobilnych prezentów do dużej liczby odbiorców jednocześnie, wykorzystując do tego wszystkie kanały komunikacji wirtualnej i mobilnej, czy przeprowadzać targetowane kampanie reklamowe oparte na danych socjodemograficznych.

Ponadto platforma umożliwia przeprowadzenie kampanii bezpośrednich, skierowanych do określonej listy odbiorców np. uczestników programu lojalnościowego reklamodawcy. Prowadzone są także statystyki aktywności fanów na fanpagu marki, by nagradzać najaktywniejszych i zachęcić do działania obserwatorów. Przede wszystkim jednak umożliwia zbudowanie emocjonalnej więzi z konsumentami, której nie sposób osiągnąć żadną inną formą marketingu.

Patrycja Skowron – Letmepay.com

Tagi: giftingprezentprogramy lojalnościowe
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In