Nadmierna kontrola może zahamować kreatywność i sprawić, że wpisy będą sztywne, oficjalne, a przez to nieatrakcyjne dla odbiorcy. Osoba odpowiedzialna za kontakty społecznościowe powinna mieć możliwie dużą swobodę w formułowaniu treści.
Nie przynudzaj
Profil firmowy to świetny kanał do komunikacji z aktywnymi i potencjalnymi klientami. Rodzi to pokusę, by wykorzystać go do celów stricte reklamowych.
Ale UWAGA! To może zniechęcić użytkowników. Lepiej nie przesadzać z reklamami, choć od czasu do czasu można sobie na nie pozwolić.
Znacznie lepiej będzie, jeśli opowiesz historię tworzenia Twoich produktów, przedstawisz ludzi działających w firmie, napiszesz o ważnych dla firmy zasadach, zaprezentujesz ciekawostki związane z branżą, w której działasz. Zawsze jednak miej na uwadze to, co może zainteresować Twoich odbiorców. Nie przynudzaj!
Ale nie przesadź też w drugą stronę – jeśli chcesz, by Twoja marka wzbudzała zaufanie, zachowaj odrobinę umiaru także w żartach.
Bądź otwarty na opinie
Pozwól, by użytkownicy wyrażali swoje opinie pod wpisami, nawet te negatywne. Jeśli zaczniesz je cenzurować, zaszkodzisz swojej firmie bardziej niż pozostawiając je.