Jeśli uważasz, że niektóre komentarze są zbyt surowe w ocenie, spróbuj z nimi delikatnie i grzecznie dyskutować. Jeśli internauta zdecydowanie wskazuje na uchybienia firmy, obiecaj wyjaśnić sprawę i zaproś do innego kontaktu, np. mailowego.
Nie bój się przepraszać za błędy. To akurat może pozytywnie wpłynąć na Twój wizerunek.
WAŻNE! Kasuj jedynie te wpisy, które są agresywne, wulgarne, obraźliwe lub łamią prawo. Takie usuwaj bezwzględnie. Komentarze monitoruj także wieczorami, w weekendy i święta.
Wpisy powinny być dość regularne. Jeśli zdecydowałeś się na aktywność w social-media, zadbaj o określoną ilość wpisów dziennie. Jeśli nie zamierzasz już więcej aktualizować profilu, skasuj go.
Najgorsze, co możesz w takiej sytuacji zrobić, to porzucić profil, pozostawiając go bez jakiejkolwiek kontroli.
Przestrzegając powyższych zasad zmniejszysz ryzyko poważnych wpadek. Nigdy jednak nie wyeliminujesz ryzyka całkowicie. Portale społecznościowe to bardzo dynamiczny twór, w którym nie da się mieć wszystkiego pod kontrolą.
Mimo wszystko warto próbować choć częściowo zapanować nad tym potężnym strumieniem informacji, opinii i… gwałtownych emocji użytkowników.
MP
Fot. Getty Images