• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Inbound marketing – klient zangażowany

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Inbound marketing – klient zangażowany

przez Redakcja Bizrun.pl
17 lipca 2012
w dziale: Internet, Marketing
0
0
POLECEŃ
150
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Inbound marketing to pojęcie stosunkowo nowe, ale coraz bardziej popularne – nie bez znaczenia jest fakt, że ten rodzaj działań rozkwitł dzięki rozwojowi Facebooka i Twittera.

Istotą inbound marketingu jest aktywność, ale zupełnie inna niż w typowych działaniach pro-sprzedażowych, określanych jako outbound marketing. Tradycyjny marketing to w pewnym sensie „wciskanie” produktów lub usług potencjalnym klientom. Przekazy reklamowe koncentrują się na tym, aby przykuć uwagę konsumenta i skłonić go do zakupu.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Filozofia inbound marketingu opiera się natomiast na informacji. Najlepiej świadczą o tym wykorzystywane w nim kanały. Dobrze sprawdzają się tutaj różnego rodzaju blogi oraz serwisy społecznościowe takie jak Facebook, Twitter, Google+, a także fora internetowe i wyszukiwarki (obecnie głównie Google).

W inbound marketingu ważne jest, aby stworzyć atrakcyjny przekaz o produkcie lub usłudze. Dzięki temu następuje przyciągnięcie uwagi, a następnie zaangażowanie konsumenta w pozyskiwanie informacji, a nawet w działania na rzecz marki. Ważne jest jednak, że to klient, np. poszukując rozwiązań swoich problemów, znajduje interesujący go przekaz marketingowy i dobrowolnie wchodzi w kontakt z daną marką.

W efekcie powstaje wrażenie, jakoby firma zarabiała jedynie „przy okazji” poruszania kwestii ważnych z punktu widzenia potencjalnego klienta. Tak będzie np. w wypadku firm aktywnych na Facebooku. Choć próby typowych działań e-commerce na tym portalu wciąż nie przynoszą efektów, to jednak można sądzić, że pewien odsetek fanów zgromadzonych np. wokół znanej sieci odzieżowej, dzięki częstemu kontaktowi z marką (wchodząc z nią w emocjonalny kontakt), chętniej będzie wykonywał zakupy w tej właśnie sieci niż w takiej, którą zna jedynie z typowych przekazów reklamowych.

W inbound marketingu klienci znajdują rozwiązania i możliwości, których sami poszukują. O ile typowa reklama bywa odbierana jako nachalna, przeszkadzająca, niechciana, o tyle inbound marketing wiąże się z treściami, które są poszukiwane przez odbiorcę. Nie ma więc w tym wypadku oporu, niechęci, dystansu, które mogą powstrzymywać od zakupów.

Paradoksalnie więc, firmy prowadzące sprzedaż „przy okazji” prowadzenia blogu, „fanpejdżu”, czy atrakcyjnego dialogu na Twitterze , mogą sprzedawać skuteczniej niż te, które cały swój wysiłek skupiają bezpośrednio na sprzedaży.

Pojęcie inbound marketingu jest skorelowane z terminem permission marketingu, które oznacza marketing za przyzwoleniem. Z tym drugim mamy do czynienia, gdy np. klient zamawia newsletter sklepu internetowego. W wypadku obydwu pojęć dobrowolność stanowi podstawową zasadę.

Jak jednak uzyskać dobrowolne zaangażowanie klienta? Najprostszym rozwiązaniem będą różnego rodzaju promocje: bezpłatna próbka towaru, bezpłatna pierwsza usługa, bonus do zakupów, czy też dodatkowe promocje dla tych klientów, którzy zapiszą się do newslettera.

Większego wysiłku będzie wymagało stworzenie głębszej relacji z klientem, ale wykorzystując blogi czy serwisy społecznościowe, nie będzie to bardzo trudne. Codzienne informacje angażujące „fanów”, gry społeczościowe, zabawne aplikacje, ciekawe zdjęcia, filmiki, konkursy – wszystko to może stanowić narzędzia budujące społeczność wokół marki.

Gdy klient bombardowany jest dziennie tysiącami przekazów reklamowych, doskonali się też w ich odpieraniu. Swoją tarczę odkłada na bok tylko od czasu do czasu, wtedy gdy sam poszukuje ważnych dla siebie informacji. Te właśnie momenty próbuje wykorzystać inbound marketing.

Marcin Pietraszek


Tagi: e-marketingFacebookgooglesocial mediastrategiatwitterzaangażowanie
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In