• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jak prawidłowo zaplanować kampanię internetową?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Jak prawidłowo zaplanować kampanię internetową?

przez Redakcja Bizrun.pl
23 stycznia 2013
w dziale: Internet, Marketing
0
0
POLECEŃ
468
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Internet to najszybciej rozwijający się kanał komunikacji marketingowej, dzięki czemu stanowi coraz ważniejsze medium w planowaniu kampanii reklamowych.

Warto jest więc wskazać kilka czynników, które wyróżniają internet od innych mediów:

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

  • możliwość szybkiej reakcji (optymalizacji wyników w trakcie trwania kampanii)
  • mierzalność (liczba uu, pv, CTR, CR i inne wskaźniki)
  • szybkie tempo rozwoju.

Mają na to wpływ ogromne możliwości doboru działań marketingowych – dopasowanie odpowiednich narzędzi i form reklamowych, określenie grupy celowej, szerokie pole działania, a także techniki pomiaru skuteczności.

Co należy zrobić, aby kampania zakończyła się powodzeniem oraz zwiększyła zainteresowanie wśród odbiorców? Przede wszystkim musi zostać dobrze przygotowana i zaplanowana a następnie systematycznie nadzorowana w trakcie jej trwania i optymalizowana.

Najważniejsze jest jednak, aby określić jasno cel oraz sposoby jej realizacji. Absolutnie niezbędna jest więc znajomość zasad planowania kampani internetowych.

1. Ustalenie celu kampanii e-marketingowej

W zależności od charakterystyki grupy celowej należy jasno określić cel, aby można było zmierzyć efekty zaplanowanych działań, np. pozyskanie nowych klientów sklepu internetowego, wzrost ilości użytkowników strony internetowej. Ustalenie celu kampanii w znacznym stopniu determinuje sposób jej planowania.

2. Określenie grupy docelowej

Aby wybrać grupę docelową, musimy znać nasz produkt (jakość, zalety, wyjątkowość). Musimy wiedzieć, jakie korzyści płyną z kupna tego produktu i komu może się on przydać. Dlatego tak ważne jest stworzenie profilu demograficznego (np. płeć, wiek, zarobki, miejsce zamieszkania) oraz psychologicznego naszej grupy (preferencje, zainteresowania, postawy).

Węższa grupa celowa zapewnia trafne dostosowanie narzędzi i form działań kampanii reklamowej, obniża koszty oraz wpływa na skuteczność.

WAŻNE! Dotarcie z takim samym przekazem do całego rynku nie jest dobrym rozwiązaniem – mimo, że reklama może być znana większości osób, nie doprowadzi do tego, że staną się oni potencjalnymi klientami.

3. Określenie terminu kampanii

Jeśli termin nie jest z góry określony przez klienta, optymalny termin przeprowadzonych działań należy ustalić na podstawie badań oraz analizy konkurencji. Dzięki badaniom (TGI) jesteśmy wstanie określić kto i kiedy konsumuje dany produkt oraz ustalić jego sezonowość.

Na termin kampanii wpływa również jego budżet. W przypadku niewielkich budżetów rekomenduje się przeprowadzenie krótkich, intensywnych kampanii.

UWAGA! Rozłożenie niskiego budżetu na dłuższy okres powoduje, że działania stają się niewidoczne, co skutkuje spadkiem jej efektywności.

4. Analiza działań konkurencji

Pozwala na wyodrębnienie kategorii i zaobserwowanie zmian, jakie zachodzą na rynku. Analiza komunikacji konkurencji, jej spójność i wyjątkowość, pozwala na ujawnienie obszarów, które nie są jeszcze wyczerpane.

5. Określenie budżetu

Wielkość budżetu reklamowego znacząco oddziałuje na strategię planowania kampanii. Im niższy mamy budżet do wykorzystania, tym trudniej jest stworzyć efektywny mediaplan. Szczególnie, jeśli celem kampanii jest dotarcie ściśle wyselekcjonowanej grupy użytkowników, której reprezentacja w internecie jest bardzo niska.

Praktycznie w internecie możemy dotrzeć do każdej grupy docelowej, jednak niesie to ze sobą wysokie koszty. Dużo łatwiej jest dotrzeć do 2 milionów internautów, niż do 15 tys. emerytów lub lekarzy. Budżet może być czynnikiem ograniczającym zarówno precyzję definicji grupy docelowej, jak również wybór miejsca emisji reklamy i formatów reklamowych.

Strona 1 z 2
12Następny
Tagi: e-marketingkampaniareklama
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In