• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Jak prawidłowo zaplanować kampanię internetową?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

niedziela, 6 lipca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Jak prawidłowo zaplanować kampanię internetową?

przez Redakcja Bizrun.pl
23 stycznia 2013
w dziale: Internet, Marketing
0
0
POLECEŃ
480
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

6. Określenie sposobu badania skuteczności kampanii – niezbędne wskaźniki oceny efektywności kampanii

Jedną z największych przewag internetu nad innymi mediami jest precyzyjna możliwość badania skuteczności prowadzonych działań reklamowych. Efekty prowadzonych działań możemy analizować zarówno po jej zakończeniu, jak również w trakcie ich trwania. Daje to możliwość dynamicznej optymalizacji prowadzonych działań.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Przed rozpoczęciem planowania kampanii powinniśmy zdecydować na jakie wskaźniki zwrócimy szczególną uwagę, uwzględniając specyfikę danego produktu/klienta oraz jego oczekiwania. Do ważnych współczynników mierzących efektywność reklamy należą:
• zasięg
• średnia ilość kontaktów internautów z reklamą (częstotliwość)
• współczynniki CTR (Click Trough Rate)
• współczynniki CR (Conversion Rate)
• współczynnik AR (Action Rate)
• engagement rate
• eCPM, eCPC, eCPA
• współoglądalność reklamy na poszczególnych witrynach
• analiza zachowań użytkowników na reklamowanym serwisie
• geolokalizacja internautów
• ROI (Return of Investment).

WAŻNE! Podstawowe sposoby oceny dotarcia reklamy do użytkowników to zasięg (odsetek odbiorców reklamy, którzy choć raz zetknęli się z daną reklamą) oraz częstotliwość (mówi, ile razy przeciętny odbiorca zetknie się z daną reklamą).

Im większy zasięg i częstotliwość, tym bardziej skuteczność reklamy wzrasta. Coraz większe znaczenie mają współczynniki zaangażowania użytkowników (engagement rate). Dzięki możliwości mierzenia takich parametrów jak długość interakcji z reklamą, uczestnictwo w grze na witrynie, pobranie dokumentu, możemy dowiedzieć się jak bardzo użytkownik był zainteresowany naszym przekazem reklamowym.

Mamy również szerokie możliwości przeprowadzenia badań w formie ankiety, gdzie dowiemy się od użytkowników internetu wielu bardzo ważnych informacji dla klienta, takich jak:
• postrzeganie przekazu reklamowego przez użytkowników z grupy docelowej
• które elementy kampanii były najskuteczniejsze w poszczególnych grupach
• w jakiej części reklama dotarła do grupy celowej
• postrzeganie marki klienta
• oczekiwania internautów wobec marki oraz jej produktów
• utrwalenie w pamięci emitowanych działań.

7. Określenie najskuteczniejszych form działań kampanii reklamowej w grupie celowej

Na wybór form reklamowych dla kampanii internetowej największy wpływ mają budżet, model kampanii i grupa docelowa. Jeżeli model kampanii zakłada wzmocnienie, zbudowanie pozytywnego wizerunku marki, powinny zostać wybrane kreacje, które nie denerwują internautów, a jednocześnie pozwalają im zapoznać się z przekazem reklamowym.

Tutaj powinniśmy zastosować duże, widoczne i prestiżowe formaty typu Screening, Triple Billboard oraz dobrze utrwalone w pamięci formy video.

Dla kampanii sprzedażowych bardzo często stosuje się dynamiczne formy reklamy z jasno zakomunikowanymi benefitami, mające na celu przyciągnięcie użytkownika na witrynę, gdzie będzie mógł on dokonać zakupu.

Kolejnym ważnym aspektem jest również odpowiednie dostosowanie przekazu reklamowego do grupy docelowej. Linia kreacyjna powinna być tak stworzona, by zaciekawić użytkownika, wzbudzić jego zainteresowanie, a wręcz zaangażować go do określonych działań.

Jeżeli reklamowane produkty są skierowane dla młodych, aktywnych użytkowników, to linia kreacyjna powinna być bardzo efektowna, z wykorzystaniem wszystkich dostępnych możliwości oraz nowinek technologicznych.

Michał Pietruszka – Planning and Buying Director w Grupie ClickAd

Fot. Getty Images

Strona 2 z 2
Poprzedni12
Tagi: e-marketingkampaniareklama
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Banki chętniej sprawdzają klientów

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In