• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Kobiecy mailing – czyli jaki?

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Kobiecy mailing – czyli jaki?

przez Redakcja Bizrun.pl
8 marca 2013
w dziale: Internet, Marketing
0
0
POLECEŃ
384
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Kobiety podejmują większość decyzji zakupowych i to one zwykle kontrolują wydatki. Marketerzy wykorzystują ten fakt i coraz częściej różnicują kampanie pod względem płci, kierując je albo do kobiet, albo do mężczyzn. Jak zatem sprawić, by e-mail marketing skierowany do pań był efektywny?

Podstawą sukcesu jest odpowiednio dobrane targetowanie. Oznacza to precyzyjny dobór odbiorców komunikatu, co umożliwia segmentacja bazy, np. według płci, danych behawioralnych, geograficznych lub preferencji odbiorców.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Dzięki temu, odbiorcami maila mogą być – przykładowo – kobiety w wieku 30-35 lat z województwa mazowieckiego.

– Co więcej, segmentacja bazy według danych behawioralnych pozwala na podział odbiorców na grupy według ich reakcji na wcześniej wysyłane maile: czy otworzyli wiadomość, czy kliknęli na link zawarty w niej etc., dzięki czemu lepiej poznajemy ich nawyki – mówi Jarosław Nowak, brand manager mail-media.

Z kolei segmentacja według preferencji odbiorców umożliwia grupowanie ich według takich kryteriów, jak: wiek, płeć, hobby czy preferencje produktowe. Dzięki temu można sprawdzić, czy użytkownik był wyłącznie zainteresowany ofertą wybraną w newsletterze, czy skupił się na innych produktach; czy dodał je do koszyka zakupowego i jak długi czas spędził, wybierając poszczególne oferty na stronie, jakie akcje wykonał. Wszystkie te informacje stanowią bezcenne źródło wiedzy o konsumentach, ich nawykach i pozwalają na zwiększenie efektywności e-mail marketingu.

Współczesny konsument chce być traktowany indywidualnie i otrzymywać oferty dopasowane do jego potrzeb i upodobań, stąd niezwykle ważna jest personalizacja mailingu.

– Przykładowo, posiadając dane o odbiorcy, można dostosować przekaz w taki sposób, by poczuł się wyjątkowo, np. zwrócić się do niego po imieniu – „Witaj, Aniu!”. Można również poinformować adresata maila o unikalnym kodzie rabatowym, np. „Twój kod rabatowy to ABC123”. Oba te elementy są szczególnie cenione przez panie, zatem spersonalizowana wysyłka znacznie zwiększa skuteczność kampanii mailingowych skierowanych do kobiet – dodaje Nowak.

UWAGA! Ważna jest również odpowiednia treść i wygląd mailingu. Kampania sprzedażowa, której grupą docelową są kobiety, powinna zawierać wyraźne logo i hasło reklamowe, np. „darmowa dostawa”, „tylko dziś rabat 30%”, „odbierz darmowy produkt”.

Kobiety lubią czuć się doceniane i dobrze traktowane, dlatego zawsze warto zaoferować im coś ekstra, np. kupon upominkowy lub drobny prezent dołączany do zakupów w danym dniu.

Warto także wyróżnić cenę i informację o promocji. Nie może zabraknąć wyraźnego „call to action”, jak np. „sprawdź!” – odbiorca musi wiedzieć, czego oczekuje od niego nadawca maila. Im bardziej chwytliwe i ciekawe hasło, tym większa szansa, że konsument odwiedzi stronę internetową, a następnie dokona zakupu.

Kobiety zwracają ogromną uwagę na estetykę, dlatego warto dobrze przemyśleć konstrukcję e-maila, jego elementy wizualne, grafiki i kolorystykę. Mężczyźni wolą oszczędne, wręcz minimalistyczne grafiki e-maili, jednolite w kolorystyce i utrzymane w ciemniejszych barwach.

Panie natomiast preferują wielokolorowe, bardziej żywe grafiki i czcionki. Co ciekawe, nieprawdą jest, że najpopularniejszym kolorem wśród nastolatek jest różowy.

Istotny jest także dobór odpowiedniego zdjęcia – przedstawicielki płci pięknej dłużej oglądają fotografie niż panowie i koncentrują swoją uwagę na ciele sfotografowanej osoby, zaś mężczyźni patrzą przede wszystkim na twarz.

Warto również pamiętać o tym, że kobiety coraz częściej odbierają pocztę korzystając ze smartfonów. Dlatego coraz częściej sprawdzają się szablony jednokolumnowe. Ważne też jest, by strony docelowe, na które kierowany jest ruch z wysyłanych e-maili, były zoptymalizowane i dostosowane zarówno do urządzeń mobilnych, jak i tradycyjnych komputerów.

Fot. Getty Images

Tagi: internetkobietamailingmarketingpłeć
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In