• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

SMS coraz ważniejszy w e-handlu

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

wtorek, 24 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

SMS coraz ważniejszy w e-handlu

przez Redakcja Bizrun.pl
22 października 2012
w dziale: Marketing, Sprzedaż i obsługa
0
0
POLECEŃ
239
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

W dobie marketingu relacji

Już samo uaktywnienie mobilnego kanału komunikacji jako wsparcia dla procesów logistycznych i komunikacyjnych w e-sklepie jest działaniem, które przekłada się bezpośrednio na wymierne korzyści.

Powiązane wiadomości

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Dodatkowo, podjęcie takiej inicjatywy może stać się także punktem wyjścia dla przeprowadzenia innych działań, jak na przykład spersonalizowane kampanie marketingowe czy targetowane do wybranych grup klientów. Działanie to jest uproszczone dlatego, że kupujący pozostawiając swój numer telefonu i jednocześnie wyrażając zgodę na otrzymanie wiadomości reklamowych, sami budują bardzo wartościową dla e-sklepu bazę odbiorców.

Taka baza danych jest potężnym (i nie wymagającym dodatkowych nakładów finansowych) narzędziem, za pomocą którego można informować wszystkich zainteresowanych o okresowych promocjach, nowych usługach i podtrzymywać kontakt z dotychczasowymi klientami, np. przesyłając mobilny kupon z życzeniami urodzinowymi. Warto podkreślić, że wysyłka m-kuponów (SMS lub MMS) do baz własnych klientów jest jednym z działań marketingowych, które cechują się najwyższą efektywnością.

– Z doświadczenia naszych klientów wynika, że kampania SMS targetowana do klientów, którzy korzystali już wcześniej z usług e-sklepu, osiąga skuteczność nawet do 20-30 proc. Dla porównania, efektywność kampanii skierowanej do zakupionej bazy danych (odbiorcy bez znajomości marki) to zaledwie 1-2 proc. Przy prowadzeniu masowych wysyłek wiadomości SMS do odbiorców, którzy nie wyrazili zainteresowania marką, nie można także wykluczyć sytuacji, w której kampania nie przyniesie absolutnie żadnych efektów (skuteczność na poziomie 0 proc.) – komentuje Andrzej Ogonowski, dyrektor marketingu SMSAPI.pl.

– Dodatkowo, takie działanie może wpłynąć negatywnie na postrzeganie marki, która nie potrafi właściwie koordynować swoich działań reklamowych i narusza prywatną przestrzeń konsumenta. Zgromadzenie własnych baz danych jest podstawowym elementem odróżniającym dobrą kampanię mobilną od SMS-owego spamu – twierdzi Ogonowski.

Uaktywnienie komunikacji SMS-owej w obrębie swojej działalności może stanowić pierwszy krok na drodze do pełnego wdrożenia mobile-commerce i tym samym okazać się kluczem do sukcesu firmy oraz uzyskania znaczącej przewagi nad konkurencją.

– Przez pierwsze dwa lata działalności nie korzystaliśmy z powiadomień SMS, ponieważ uważaliśmy je za dodatkowe koszty dla przedsiębiorstwa. Teraz już wiemy, że tak nie jest – deklaruje Tomasz Kozłowski, wiceprezes zarządu MixMedia.

– Wysyłanie SMS-ów to pewien wydatek, jednak pozwala także na wprowadzenie oszczędności (np. krótszy czas oczekiwania towarów w magazynie). Dodatkowo, są jeszcze aspekty związane nie ze sferą ekonomii, a raczej z wizerunkiem. Oferujemy najwyższej jakości produkty AGD i RTV, dlatego sami również chcemy korzystać z nowoczesnych metod promocji i komunikacji, być krok przed konkurencją.

Fot. Getty Images

Strona 2 z 2
Poprzedni12
Tagi: e-commercee-handelmobilesms
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Wzbudź szacunek pracowników (10 zasad)

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In