• Najnowsze
  • Trending
  • Wszytskie
  • Startuj
  • Marketing
  • Rozwój
  • Kariera

Graph Search – nowa wyszukiwarka Facebooka

Jak prowadzić biznes z branży beauty & health w dobie digital?

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Najnowsze smartfony i ich funkcje

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

3 kroki podnoszące sprzedaż online

3 kroki podnoszące sprzedaż online

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Komunikacja w social media – sposób na generowanie ruchu w serwisach?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Gdzie szukać oszczędności, prowadząc firmę?

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Porady ubezpieczeniowe dla seniorów

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

Ponad 40% wzrost wartości Energi na GPW

poniedziałek, 23 czerwca, 2025
  • Login
BIZRUN.pl
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
DODAJ NEWS
BIZRUN.pl
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS
No Result
View All Result
BIZRUN.pl
No Result
View All Result

Graph Search – nowa wyszukiwarka Facebooka

przez Redakcja Bizrun.pl
6 marca 2013
w dziale: Rozwój, Techno
0
0
POLECEŃ
481
WIZYT
Poleć FacebookuPoleć na LinkedinieWyślij

Facebook zaprezentował niedawno swoją wyszukiwarkę społecznościową Graph Search. Obok News Feed i Timeline, Graph Search ma być trzecim filarem Facebooka.

Z nową usługą Facebook wiąże duże nadzieje. Zuckerberg oczekuje, że Graph Search skutecznie wzmocni fundamenty biznesowe Facebooka. Te ostatnio zostały nieco zachwiane przez słabe wyniki giełdowe i słabą dynamikę przyrostu nowych użytkowników.

Powiązane wiadomości

Film w emocjonalnej pigułce? – Zobacz technologię, która zabłysła na Cannes Lions 2016

5 sposobów na udany poranek

5 sposobów na udany poranek

Jak dobrze zacząć dzień?

Inwestorzy chcą wiedzieć, w jaki sposób Facebook zamierza zwiększyć przychody, a użytkownicy oczekują nowych narzędzi, pozwalających zapanować nad informacjami opublikowanymi w obrębie portalu. Czy Graph Search spełni oczekiwania użytkowników i inwestorów, to pokaże przyszłość.

Facebook ma od dawna kompleks Google. Zdaje sobie sprawę, że istotą internetu są wyszukiwarki. To one generują największe dochody z reklam. Wydaje się, że Graph Search ma być próbą stworzenia własnej wyszukiwarki. Jednak Mark Zuckeberg zapowiedział, że ma to być nieco inna wyszukiwarka niż Google.

Graph Search to nowa wyszukiwarka, która umożliwia użytkownikom Facebooka przeszukiwanie jego zasobów (informacji na tablicach, stron oznaczonych jako lubiane, materiałów fotograficznych i video).

Internauci jednak będą mogli „skanować” tylko te obszary i informacje, które zostały im udostępnione. Tak więc użytkownicy mało aktywni, będą mieli niewielką bazę danych do przeszukiwania.

Graph Search przyjął nieco odmienną filozofię działania niż Google. Można szukać znajomych o konkretnych zainteresowaniach np. „znajomi którzy lubią filmy Stanleya Kubricka”. Wyszukiwarka wyświetli nam w wynikach osoby, które polubiły profil Kubricka, a nie te, które wspomniały o nim w rozmowie czy komentarzu.

Graph Search będzie powiązany ze stroną główną portalu. Pasek wyszukiwania będzie znajdował się w centralnej części serwisu. Co ciekawe, każdy użytkownik otrzyma inne wyniki wyszukiwania. Wynika to z faktu, że dana osoba ma innych znajomych i wykazuje się indywidualnym stopniem aktywności.

Na Facebooku z dnia na dzień przybywa informacji, komentarzy i zdjęć. Użytkownicy Facebooka coraz częściej przyznają, że trudno nad tym wszystkim zapanować. Trudno znaleźć starsze wiadomości. To wszystko sprawia, że aktywność na portalu Zuckerberga zamiera.

Wyszukiwarka społecznościowa Graph Search ma nie tylko zaktywizować obecnych użytkowników, ale także przyciągnąć nowych. To pierwsze zadanie wydaje się łatwiejsze do zrealizowania. Można przypuszczać, że najbardziej aktywna społeczność internetowa na całym świecie już jest na Facebooku.

Wątpliwą sprawą jest, czy jakakolwiek nowa funkcjonalność jest w stanie zdynamizować przyrost nowych użytkowników. Inwestorzy wiedzą, że największym kapitałem Facebooka nie są jakieś nowatorskie technologie, a jego użytkownicy.

Liczba użytkowników, ich aktywność (ilość czasu spędzanego na Facebooku), to kluczowe argumenty dla reklamodawców.

Facebook oficjalnie tego nie przyznaje, ale z wprowadzeniem Graph Search wiąże duże nadzieje. Według jego założyciela, wyszukiwarka Graph Search ma dać nowy impuls rozwojowy.

W tej chwili nic jednak nie wskazuje, aby tak się miało stać. Graph Search to raczej jeden z małych kroków na drodze do odzyskania zaufania inwestorów i użytkowników.

Facebook, aby się rozwijać, musi inwestorom i użytkownikom prezentować nie tylko nowe rozwiązania techniczne i usługi (Graph Search chyba bardziej spodoba się użytkownikom, niż inwestorom), ale zdecydowanie musi znowu zacząć ich uwodzić.

Fot. Getty Images

www.tense.pl


Tagi: Facebookinternetsocial mediatechnologia
UdostępniUdostępniWyślij

NAJLEPSZE SZABLONY STRON 2018 / 2019

BIZRUN.PL

Pomagamy prowadzić i rozwinąć Twoją firmę!

Zegarek.pl - Wyjątkowe zegarki w doskonałych cenach

POPULARNE

  • Ile kosztuje wykończenie pod klucz?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Poszukiwanie pracownika: profesjonalne ogłoszenie

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Czy okulary można odliczyć?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Coca-Cola umieści na puszce Twoje imię

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
  • Biały i czarny wywiad gospodarczy – czym się różnią?

    0 udostępnień
    Udostępni 0 Tweet 0
Bizrun.pl

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Nasze projekty

  • Marketingsummit.eu
  • Mediarun.com
  • Zegarek.pl
  • Konkurs

Obserwuj nas

No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Startuj
  • Zarządzanie
  • Rozwój
  • Finanse
  • Marketing
  • Urzędy
    • Urzędy Skarbowe
    • Urzędy ZUS

2010 - 2018 © EUEXS SP ZOO
Polecamy jeszcze: Zegarek.pl | Mediarun.com | Marketingsummit.eu

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In